CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Els sous dels 21 directius del Metro de Barcelona publicats són només una part, i no la més nombrosa, del cost dels directius

Dimarts, 9 agost, 2016

Els sous dels 21 directius de metro publicats són només una part, i no la més nombrosa, del cost dels directius

Davant la publicació a la web de transparència dels costos salarials de metro, la CGT de Metro vol matisar diversos aspectes per poder valorar en la seva justa mesura el que s'ha publicat:

En primer lloc, el moment escollit mediàticament per a la seva publicació, ens recorda altres èpoques i un intent clar de que la seva repercussió pública sigui la mínima possible.

Queda demostrat que els sous dels 21 alts directius publicats són astronòmics, si tenim en compte que són incapaços de gestionar el Metro pensant en el servei que oferim al ciutadà.

S'ha de valorar que en el llistat falten directius que camuflats com a Responsables d’Unitat i Responsables Tècnics dels àmbits organitzatius formen part de la cadena Directiva com a Gerents de línia, Operatius, Responsables del Taller, etc. I que amb sous de més de 80.000€, augmenten la quantitat global en centenars de milers d'euros, són més de 80 persones amb gran pes directiu a l'empresa.

A més a més no figuren una sèrie de càrrecs que eren Directors d'Àrea i que foren substituïts fa poc pels actuals i han sigut recol·locats a llocs menors, però amb el mateix sou que tenien, així com els famosos Adjunts a Direcció que amb sous similars no apareixen enlloc.

A la CGT no ens indigna exclusivament els sous publicats o els que continuen camuflats, el pitjor de tot és el malbaratament econòmic que les seves decisions li costen als ciutadans, i com a exemple clar, els 2 milions d'euros que el Director de Manteniment i Projectes de Metro, Sr. Jordi Micas, es gastarà cada any per llogar una màquina esmeriladora de carril i en el personal extern que la farà servir. Mentre que Metro té en propietat una màquina similar que ha sigut arraconada, i el personal de Metro que la feia funcionar ara no ho fa i els ha deixat pràcticament sense feina. D'AIXÒ ENS INDIGNEM!.

Devem recordar que a excepció del Conseller Delegat, la resta de l'equip directiu és heretat del final de l'etapa del Sr. Trias a l'ajuntament i l'actual equip de govern municipal manté la mateixa estructura, cosa que, perpetua el dèficit econòmic i del servei, a l'estar en mans de Directius que no creuen en el transport públic, només creuen en cobrir els seus objectius de reducció de treballadors per cobrar íntegres els seus incentius.

Esperem que els responsables polítics de Metro cessin a l'actual cúpula directiva i posin en el seu lloc a persones que, amb sous raonables, CREGUIN EN EL TRANSPORT PÚBLIC FERROVIARI.

Secció Sindical de CGT Metro de Barcelona
9 d'agost de 2016