CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Èxit en la Vaga de 24 hores del 6 d’octubre al sector del Contact Center

Diumenge, 9 octubre, 2016

Èxit en la Vaga de 24 hores del 6 d'octubre, del sector del Contact Center (telemarqueting)

Ha tingut un seguiment proper al 100 % en totes les empreses de Barcelona, Atento, Arvato Qualitel, Konecta, Unisono, MST, Avis, Sitel, HP, Catalana Occident, etc. La Conselleria de Treball ha vulnerat el dret de vaga en aplicar uns serveis mínims del 100%, en alguns serveis en empreses com Ferrovial o algunes actividdes ateses en Atent i altres empreses. A la concentració de CGT realitzada pel matí han assistit al voltant de 300 treballadors i s'ha cridat contra la precarietat, per un conveni just, contra les administracions, etc.

La CGT, present en la taula de negociació del conveni col·lectiu del Contact Center, abans Telemarqueting, i que afecta a més de 80.000 treballadors en tot l'estat espanyol, hem convocat a la Vaga de 24 hores del dijous 6 d'octubre, igual que altres sindicats amb implantació en el sector.

El principal motiu que ens ha portat a aquesta convocatòria de vaga, que és la continuïtat de les jornades d'aturades que es van realitzar els passats dies 22 i 29 d'Octubre, és que es porten més de 20 mesos de negociacions del conveni col·lectiu i els únics plantejaments empresarials són més retallades en drets i contenció salarial, en un sector en el qual la precarietat laboral i els drets socials ja estan sota mínims per als treballadors, però els beneficis empresarials no paren d'augmentar.

Aquest sector està dominat per multinacionals i per empreses de serveis, i és un dels sectors amb pitjors salaris al mercat laboral, entre 600 i 800 Euros al mes per a jornades completes, i la inseguretat constant de permanència en el lloc de treball.

La CGT exigeix la subrogació dels llocs de treball, doncs els canvis i successions d'empresa són constants i provoquen que els treballadors perdin la seva antiguitat i els seus drets encara que realitzin el mateix treball; s'apliquen jornades amb poques hores de treball o jornades partides que no permeten la conciliació familiar; s'encadenen els contractes en lloc de fomentar l'estabilitat, i, a més, l'administració decreta uns serveis mínims del 100% en alguns serveis vulnerant el dret de vaga de treballadors que ni tenen un sou digne ni unes condicions estables, sent vergonyós que l'administració solament es preocupi de la qualitat dels serveis que ofereixen aquestes empreses quan els treballadors realitzen vagues, desentenent-se la resta dels dies de l'any.

CGT aposta perquè el nou conveni acabi amb la precarietat laboral que existeix en el sector del Telemarketing. Aquesta precarietat s'expressa no solament en ínfims salaris, sinó en els redactats de convenis anteriors que contenen clàusules que faciliten encara més els acomiadaments del que ho han fet les últimes reformes laborals. L'alta temporalitat del sector, així com la proliferació de les jornades parcials, són uns altres dels principals problemes que existeixen, i pels quals CGT opina que és imprescindible buscar solucions.

Secció Sindical CGT Atento Barcelona

>>> Notícies sobre el tema:

La vaga de 24 hores del sector de teleoperadores obté un alt seguiment en els primers torns
Els treballadors del sector acompanyen l'aturada amb accions davant de les empreses, concentracions i manifestacions
http://diaritreball.cat/17504-2/

Les teleoperadores fan una jornada de vaga contra les condicions laborals del nou conveni
https://directa.cat/actualitat/teleoperadores-fan-una-jornada-de-vaga-contra-condicions-laborals-del-nou-conveni

El 75% de los teleoperadores secundaron la huelga de 24 horas
El salario y la precariedad de los trabajadores son los puntos rojos que han llevado al bloqueo de la negociación del convenio colectivo del sector.
https://www.diagonalperiodico.net/global/31767-teleoperadoras-secundan-la-huelga-por-convenio-colectivo-telemarketing.html