CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Funcionament de l’Acció Social dins la CGT

Dilluns, 1 gener, 2007

La CGT s’ha de dotar d’una secretaria àgil, una secretaria amb un nom que actuï com a coordinadora i un grup de treball al darrera. El conjunt de persones que formin la secretaria d’acció social s’han de constituir en el nexe que uneixi totes les federacions per una major coordinació i en l’impuls d’algunes campanyes d’abast nacional que siguin assumides per cada federació i ens donin una imatge més homogènia, clara i contundent.

La Secretaria d’Acció Social, tal i com es pertinent en una Secretaria Col•legiada, hauria de ser la portaveu i la coordinadora o dinamitzadora del grup de treball, l’acció social s’hauria de decidir entre tot el grup de treball i les diferents secretaries d’acció social de les federacions o sindicats de la CGT de Catalunya.

Entenem que, continuant amb la idea de l’anterior secretari d’acció social, s’han de realitzar reunions de coordinació periòdiques i s’han d’establir canals per saber cadascú que estem fent en les respectives localitats.

Cal repensar el nostre sindicat i sobre tot el tipus d’estructura sobre el que s’organitza si volem que continuï com una eina àgil i útil per a la transformació social, això passa inexorablement per tirar endavant els acords de l’organització sense censura, per tornar a donar a l’acció social el pes que li pertoca i per teixir, fomentar i enfortir els llaços que ens uneixen amb aquells que creuen i lluiten per una societat millor.