El sector ferroviari de la CGT davant la inauguració del TAV fins la frontera francesa - CGTCatalunya.cat
Què és la CGT | On trobar-nos | Afiliació | Butlletí
C/ Burgos 59, baixos - 08014 Barcelona - Telèfon: 935 120 481 - http://www.cgtcatalunya.cat - spccc@cgtcatalunya.cat

El sector ferroviari de la CGT davant la inauguració del TAV fins la frontera francesa
Comunicat de les seccions sindicals de CGT a Renfe i Adif
dimecres 9 de gener de 2013 / Comunicats / Visites: 233
Menéame

Comunicat de Premsa

COINCIDINT AMB LA FINALITZACIÓ DEL TRAM FERROVIARI BARCELONA-FIGUERES, CGT ES MANIFESTA A BARCELONA SANTS PER UN FERROCARRIL PÚBLIC I SOCIAL I CONTRA ELS ABUSOS DEL SISTEMA TARIFARI.

Dimarts dia 8 de gener s’inaugurava, per fi, la línia ferroviària d’ample internacional (UIC) Barcelona-Figueres que enllaça amb la línia francesa i el traçat de l’alta velocitat que porta a Saragossa i Madrid. La nova línia ferroviària a Figueres té característiques diferents a la de l’AVE Madrid-Barcelona: la seva velocitat màxima serà menor que la primera, ja que admet el trànsit de mercaderies. En realitat el tram de via que s’inaugura és el primer tram del necessari Corredor Mediterrani que els governs del PP i del PSOE es resisteixen a construir, tram que ha de donar un important impuls al tràfic de mercaderies per ferrocarril des del port de Barcelona.

CGT denuncia l’actitud dels polítics del PP i PSOE, que, cínicament diuen treballar per desenvolupar el transport ferroviari de mercaderies, mentre a la pràctica només posen traves i impediments al mateix i es dediquen a encarregar estudis i més estudis per mai fer res, beneficiant sempre els interessos del transport de carretera.

Només així s’explica l’enorme retard de la construcció de la línia que avui s’inaugura i dels 44 milions d’euros d’indemnització anual que han hagut de pagar a TP Ferro (el consorci privat que va construir el túnel de Perthus per encàrrec del govern del PP de l’època d’Aznar): després ens parlaran de crisi i que no hi ha diners.

Els despropòsits i el malbaratament han marcat la construcció d’aquesta línia que es va començar a principis del segle XXI. CGT recorda que el port de Tarragona segueix sense accés ferroviari d’ample internacional, de la mateixa manera que l’estació de Camp de Tarragona no té enllaç amb l’ample ibèric (hi ha una línia tancada) o que al Prat de Llobregat hi ha una estació d’alta velocitat que mai es va inaugurar i que ara està deserta, tot i que va costar una milionada.

Aprofitem per denunciar el PLA DE RACIONALITZACIÓ DEL TRANSPORT FERROVIARI recentment aprovat pel Govern del PP, on se suprimeixen fins a un 25% de trens regionals a l’estat espanyol: vies en mal estat i amb traçats antiquats, horaris inadequats, material no d’acord amb la explotació o manca d’estudis seriosos de mobilitat, són alguns dels factors provocats per "nostres governants" i que ells mateixos aprofiten per suprimir trens i substituir-los per autobusos, deixant sense servei ferroviari a la població de les mitjanes poblacions i zones rurals.

CGT TAMBÉ DENÚNCIA LA NOVA PUJADA DE TARIFES, que en el servei de Mitjana Distància (regionals, Regionals Express i Mitja Distància) és del 6% en el bitllet senzill i del 4% en els abonaments de 10 viatges i bons mensuals, pujada que es suma a les de l’any anterior i que, en conjunt, suposen un gran abús comès contra la població més humil de la nostra societat, a la qual s’està carregant d’impostos perquè després regalin els diners d’altra banda, com ja hem vist.

Des de CGT recordem que l’estructura actual del sistema tarifari de Rodalies de Catalunya és responsabilitat de la Generalitat de Catalunya, que el va imposar l’any passat. Aquesta estructura discrimina la ciutadania de Catalunya en relació amb la d’altres territoris, per exemple, en els bitllets d’anada i tornada (només 2 dies en lloc de 15 i sense descomptes), en l’absència de descompte per a nens de 4 a 13 anys i sobretot al encarir el bitllet senzill fins a límits insuportables.

8 de gener de 2013

CONFEDERACIO GENERAL DEL TREBALL DE CATALUNYA
SECTOR FEDERAL FERROVIARI
SECCIONS SINDICALS DE RENFE I ADIF

Comparteix
 Convertir a ebook |  Enregistrer au format PDF Guardar com pdf
titre documents joints

Fer un conmentari

Vols contactar amb la CGT de Catalunya? Aquí tens informació de com afiliar-te. Pots informar-te d'on trobar-nos aquí. Si ho prefereixes pots seguir els nostres perfils de Twitter i Facebook. Consulta aquí el llistat de perfils a les principals xarxes socials.

Rànquings 365 últims díes
  1. La CGT denuncia escassetat de material de protecció adequat per als sanitaris de la demarcació de Tarragona i les deficients mesures de prevenció i protecció
  2. Una sentència que ataca les llibertats i els drets civils
  3. Crida de la CGT de Catalunya a la mobilització contra la #LleiAragonés
  4. El govern prepara una privatització massiva. Aturem la #LleiAragonés
  5. Concentració 25-S al Parlament de Catalunya i material Llei Aragonés
  6. Motherson Sintermetal products SA presenta un ERO, la CGT li planta cara
  7. Exigim la paralització de les oposicions de TEEI i que les fagin fixes
  8. Buch i Marlaska han de dimitir, BRIMO i UIP dissolució
  9. CGT, Anticapitalistes i CUP presenten un projecte per a socialitzar NISSAN
  10. La CGT denuncia un cas de semiesclavatge laboral en una empresa de Valls

Llicència de Creative Commons Subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 2.5 de Creative Commons
Lloc desenvolupat amb SPIP 3.2.3 [20352] | Squelette basat en el tema visual dissenyat per Fuksia
Webmaster - webcat@cgtcatalunya.cat | RSS | XHTML vàlid