CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

El sector ferroviari de CGT contra els ERO a RENFE i ADIF: no hi ha garanties de futur pels treballadors segregats

Dijous, 19 desembre, 2013

EL SECTOR FERROVIARI DE CGT CONTRA ELS ERO A RENFE I ADIF

El 18 de desembre els sindicats majoritaris de Renfe van signar la sentència de mort de Renfe Operadora i la creació en 4 societats anònimes. A més van pactar les condicions dels ERO que es produiran tant a Renfe com a Adif.

Segons les nostres informacions , els ERO que han pactat amb la ministra de Foment, i que previsiblement seran signats el 30 de desembre , estan per sobre de la reforma laboral, arribant a 16 mensualitats d'indemnització en lloc dels 12 que recull la llei.

CGT està totalment en contra d'aquesta negociació , entre altres coses pel secretisme que han portat els " sindicats majoritaris " amb Foment en aquestes reunions , sense tenir la decència d'explicar als treballadors que són els veritables afectats d'aquestes mesures , l'abast de les mateixes .

CGT té convocada una vaga de 24 hores a tot el sector ferroviari per al divendres dia 20 de desembre, contra la segregació - privatització de Renfe i Adif . Entenem que el ferrocarril ha de ser un mitjà de transport públic, segur i socialment vertebrador. L'expedient de regulació d'ocupació, no ens sembla la millor mesura per mantenir els llocs de treball en el ferrocarril .

CGT està estudiant noves actuacions per mostrar el nostre rebuig davant els plans del govern amb el ferrocarril, els seus treballadors i usuaris .

NO HI HA GARANTIES DE FUTUR PER ALS TREBALLADORS SEGREGATS

El dia 17 a la nit, els sindicats majoritaris van signar unes "suposades" garanties per als treballadors d'Adif , després de la seva segregació en dues empreses: Adif ric per PRIVATITZAR i Adif convencional per fer DESAPARÈIXER, acceptant la segregació en dues de l'empresa.

Aquest dia 18 els sindicats majoritaris han signat la sentència de mort de Renfe- Operadora acceptant , a canvi d'unes " suposades " garanties que no existeixen, la PRIVATITZACIÓ de Renfe - Operadora .

A més d'això, han pactat les condicions dels Acomiadaments Col·lectius (ERO) que el Ministeri vol aplicar a Renfe - Operadora i a Adif, sembla que seran una mica millor del que recull la Reforma Laboral: en comptes de 12 mensualitats poden arribar de 14 a 16 !

El dia 19, el CGE es reuneix per ratificar per majoria aquesta venda a Renfe -Operadora i el 23 escenificaran la reunió del CGE d'Adif per al mateix .

De les suposades "garanties" que han establert per als treballadors segregats el primer que cal destacar és que contenen tots els arguments del Govern i cap manifestació sindical que qüestioni aquesta mesura: el procés no millora la gestió, ni es fa en interès de la societat , ni els documents lliurats justifiquen la OBLIGACIÓ de PRIVATITZAR Renfe Operadora o SEGREGAR Adif a dues empreses. Les suposades "garanties" xoquen de cara amb la realitat i amb l'anàlisi de els documents:

- Es creen ens de gestió com a entitats públiques que abasten el personal Corporatiu, el mateix que ha conduït a la situació actual a les dues empreses amb les seves decisions com a gestors públic empresarials. Ells sí es garanteixen el futur !

- En el cas de RENFE, els treballadors aniran a noves societats anònimes, i en el cas d'Adif, a un Adif de xarxa convencional o un Adif alta velocitat, amb un futur més que dubtós amb empreses que assumeixen uns deutes enormes i en empreses amb pèrdues .... Reforma Laboral.

- A les societats anònimes en concret , els treballadors estaran subjectes a seu compte de resultats i si és negativa ... Reforma Laboral.

- Ja han anunciat que hi haurà venda d'accions (entrada de capital privat) de les noves societats anònimes i els treballadors privatitzats passen a dependre de decisions de Juntes d'Accionistes i, si no hi ha beneficis, ... Reforma Laboral.

- En el cas d'Adif es possibilita l'existència d'una pluralitat de administradors d'infraestructures ferroviàries de competència estatal, el que obre el camí a noves fragmentacions i fins i tot privatitzacions parcials de les infraestructures ... Reforma Laboral.

Amb totes aquestes " suposades " garanties, a partir de la segregació en societats de Renfe - Operadora i la segregació en dues empreses d'Adif, RES IMPEDEIX QUE NO ENS APLIQUIN LA REFORMA LABORAL. Això no ho han recollit !

Hi ha dues mesures fonamentals per garantir el futur dels treballadors :

- Que tots pertanyem directament a un sol ens o empresa.

- Que es prohibeixi la venda d'accions de les societats, ja que s'estarien venent béns públics.

Amb aquest tipus de garanties no cal escriure res més : hi hauria un sol Conveni, garanties de continuïtat dels drets laborals, una sola RLT, una mobilitat amb garanties, etc.

Des de CGT creiem fermament que amb la lluita de tots en unitat d'acció es pot aturar aquesta PRIVATITZACIÓ de les empreses públiques ferroviàries : la clau està en la unió dels treballadors i en la defensa a ultrança dels nostres llocs de treball i de les nostres condicions laborals.

CGT SFF

- El Sector Ferroviari de CGT contra els ERO a RENFE i ADIF:

- No hi ha garanties de futur pels treballadors segregats:

- ERO 2013, ERO de la misèria: Adif planteja un acomiadament col.lectiu pels mínims establerts per llei per a 258 treballadors

- S'externalitzen més càrregues de treball en el sector ferroviari:

- Per la llibertat sindical i el dret a la lliure expressió:

- El govern espanyol aprova la segregació d´ADIF en dues entitats públiques empresarials:

- Un director de RENFE agredeix a un representant de CGT:

- Balanç de les movilitzacions en el sector ferroviari:

- No deixen de prendre'ls el pèl. No deixen de prendre'ns el pèl:

- A Madrid, à Bruxelles, en France, dans toute l’Europe:

- UGT-CCOO-SEMAF acorden la creació de les S.A. a RENFE i ADIF:

Més informació:

- WEB CGT SFF

- TWITTER CGT SFF