Resum anual de temes tractats amb l’empresa

logo-CGT-raroCompanys, companyes,
la passada setmana ens vam reunir amb l’Àrea de Persones UOC, perquè ens havia de donar resposta a diversos temes tractats darrerament, alguns dels quals van ser demanats per aquesta representació CGT de treballadors/es.

A continuació faig un resum de la situació dels temes que venim tractant en aquests mesos entre Delegats d’Oberta, RRHH d’Oberta i Àrea de Persones UOC.

1. Canvi de Conveni. Després de l’assemblea que vam fer al novembre, els Delegats vam signar el nostre acord per passar del Conveni d’Oficines i Despatxos de Catalunya al Conveni FUOC. El tràmit encara espera la validació de la Generalitat. Tot i així, el Conveni FUOC ja té aplicació des del passat 1 de novembre, excepte algun apartat com el teletreball. Més enllà que algú es vulgui apuntar aquest canvi com a iniciativa pròpia, va ser una proposta d’aquesta representació CGT ja fa alguns anys.

2. Categories professionals. Definició de llocs de treball. Aquest és un punt molt important que tots i totes hem de tenir en compte. Entre RRHH d’Oberta i l’Àrea de Persones UOC, s’ha fet l’equivalència entre les nostres categories professionals estipulades fins ara a Oberta (ex-Eureca + ex-Ediuoc) i les categories del Conveni FUOC. El resultat ens serà comunicat al gener, i han dit que es faran entrevistes individuals per a explicar cas per cas a cada treballador/treballadora. Aclariment legal: en qualsevol cas, aixó no pot comportar una disminució de salari. En alguns casos, serà justament al contrari: per assolir els nivels salarials de la UOC. Aquestes entrevistes seran només a títol informatiu, si teniu dubtes o alguna cosa no us sembla correcta, demaneu-lo.

3. Teletreball (e-treball). Inscripció i formació online a partir del 16 de gener, amb la possibilitat de començar a final del mateix mes. Tot el que fa referencia al teletreball, que aquesta delegació CGT ve insistint des de fa anys en que s’apliqui igual que a la UOC, començarà a aplicar-se cap finals de gener de 2017, després de fer les corresponents inscripcions i cursos de prevenció de riscos laborals i seguretat informàtica pels companys i companyes interesades. Aquestes inscripcions es podran fer a partir del 16 de gener. Aquest és un assoliment col·lectiu: finalment es podrà fer el mínim de 20% d’hores setmanals de teletreball, com ja ho fa la resta de la UOC. Aquí teniu una nota de premsa UOC sobre el procediment i els canvis de l’e-treball per a aquest 2017.

3. Assignatures lliures de l’antic Ateneu. Finalment, tot i que encara no s’ha comunicat individualment a ningú, s’han aprovat la majoria de inscripcions, excepte les que no cumplien algun dels requisits previs, com antiguitat a l’empresa, etc.

3. Ajuda material informàtic. S’han aprovat totes les peticions d’ajuda per a la compra de material informàtic d’aquest any, que ha beneficiat a un total de 15 companys i companyes.

5. Calendari 2017. Ara que també el calendari laboral queda unificat amb el Calendari laboral FUOC, se’ns ha lliurat el calendari anual 2017, peró no vam ser convidats a participar en la seva el·laboració, com era d’esperar. La principal diferència amb altres anys, és que els «quatre dies festius UOC», aquest 2017 seran només tres.

6. Canvis en la gestió de temes laborals. Fins ara, la gestió de tot el relacionat amb temes específicament laborals ha passat per RRHH d’Oberta. Des de fa mesos els apoderats legals d’Oberta ja són de la UOC, com a exemple d’aixó, el nous contractes laborals els signa José Miguel De La Dehesa, com a director de l’Àrea de Persones UOC. Seguint aquest procés, les gestions de treballadors que fins ara es portaven des d’Oberta, es faran des de l’Àrea de Persones de la UOC. A partir de gener del 2017, les nostres fitxes seran incloses en el sistema de gestió de baixes, vacances, permisos, teletreball, etc. D’aquesta manera, totes aquestes gestions s’informatitzaran com ja passa amb les de la resta de treballadors UOC.

7. Reorganització de l’empresa. Ens vam assabentar que a diverses reunions s’anunciaven canvis i reorganització d’Oberta, sense cap mena de comunicació oficial ni consulta a la representació dels treballadors. Un cop més, l’empresa que tant parla de «comunicació», se salta la comunicació no només bàsica, sino fins i tot legal, com és la seva obligació de comunicar als Delegats els plans de reorganització que afecta als llocs i funcions de treball. A dia d’avui, continuem sense comunicació de cap mena en aquest sentit, només la filosòfica.

8. Informe de clima laboral. Des de la UOC s’insisteix en que no se’ns lliurarà aquest document. Amb l’exposició presencial del divendres 3 de maig de 2016 n’hauriem de tenir prou. Aquesta representació CGT considera que, més enllà que sigui el que indica la llei, també per una raó de principis se’ns hauria de lliurar una informació de la que nosaltres, com treballadors, hem participat mitjançant l’enquesta, seria el retorn lògic que després fonamentaria futures accions per a millorar aquest clima laboral. Un altre cop, la comunicació i transparència tan mentades, tornen a flaquejar.

Que tingueu bones festes i un bon any 2017!

Carlos Lavatelli
delegat CGT

Esta entrada fue publicada en Oberta, UOC. Guarda el enlace permanente.