agost 012013
 

avui dia 31 de juliol CGT havia convocat una jornada de vaga dins de tot el sector ferroviari en defensa de les múltiples agressions a què està sent sotmès (segregacions-liberalitzacions-privatitzacions-Plans de Seguretat deficients-etc); però i degut al tràgic accident ferroviari de Santiago de Compostel·la, en un acte de respecte a totes les víctimes i a tots els seus familiars, hem posposat aquestes mobilitzacions previstes, sense que això suposi que ens hàgim plegat a les decisions que tinguin perfilades per acabar amb el model de ferrocarril públic i social.

Departament Comunicació sector ferroviari-CGT

Han transcorregut set dies des de la tragèdia, sent moltes les interpretacions sobre la mateixa, incidint en la majoria de les declaracions sobre la culpabilitat, exclusiva, del maquinista del tren sinistrat, defugint, en la majoria dels casos, el debat sobre les deficiències dels sistemes de seguretat i les responsabilitats que es deriven de les mateixes.

CGT sempre s'ha compromès amb la seguretat, així com amb la formació i la salut, entenent que per garantir-la és imprescindible que els plans anuals de Seguretat estiguin dotats de tots els mitjans necessaris per a això. Precisament per aquesta manca de mitjans, CGT ha estat l'única organització sindical que no a signat el Pla Anual de Seguretat en la Circulació d'ADIF.

També hem de recordar que quan van aprovar la Llei del sector ferroviari, a la qual també ens vam oposar, indicàvem que això suposaria una incidència negativa en la Seguretat per trencar-se el sistema integrat de la mateixa.

Des de CGT anem a exigir el màxim rigor en les investigacions de les causes de l'accident de Santiago, participant en les diferents comissions de Seguretat en la Circulació (llegir la resta de la notícia en cgt.org.es)

Anar a l'inici.

Ho sento, el formulari de comentaris està tancat en aquest moment.