Comunicat de premsa: COL·LAPSE a l'Institut Nacional de la Seguretat Social. No es paga el IMV, pateixen retards les noves pensions i resta de prestacions. Denunciem la situació de totes les oficines al Vallès Oriental, especialmente de la de Mollet del Vallès
L'Ingrés Mínim Vital (IMV) no s'està pagant. Ja vam dir quan es va implantar, que no podia ser un nyap però per desgràcia hem encertat. Només s'han pagat aquells que ja tenien unes prestacions que han estat substituïts per aquest automàticament. Però de les sol·licituds que s'estan presentant, més de 500.000, no s'estan podent tramitar res més que una irrisòria quantitat, només s'han reconegut unes 100 IMV a tot el país, si només unes 100. Segons les primeres declaracions de govern s'anaven a pagar abans de Setembre, ara declaren que es comencessin a pagar al setembre, el que de nou seguim posant en dubte des de la CGT.
L'INSS està a l'UVI. És impossible realitzar les comeses que té encomanats amb els actuals mitjans disponibles tant tècnics com humans. La CGT ja ho vam dir el passat 10 de juny, tant a la premsa, com als responsables de l'INSS i els partits de govern en qui recau assegurar el bon funcionament dels serveis públics als ciutadans, que si no prenien mesures urgents d'augment de plantilla i d'organització a la situació que estàvem vivint, es col·lapsaria i així ha succeït. És intolerable per a la societat que s'enfonsin un servei públic necessari per la incapacitat en la gestió o per mala fe.
També s'està retardant el reconeixement de jubilacions, maternitats, baixes, etc.. és a dir, totes les prestacions que gestiona l'INSS, donada la quasi inexistència de l'atenció presencial a la ciutadania.
Ens trobem que les persones més vulnerables, de més edat, amb menors coneixements tècnics els resulta impossible ser atesos amb eficàcia, atès que s'està suplantant l'atenció personal per internet i en rares ocasions per telèfon, suposant veritables obstacles per a la majoria de la població. Que governs i polítics no s'adonin que hi ha una bretxa digital que afecta més de l' 75 % de les persones que s'agreuja quan de relacionar-se amb l'administració es tracta.
Lamentable que després de quatre mesos tancats a el públic per la pandèmia en lloc de posar treballadores per solucionar la relació administració- usuari, amb cites prèvies, la solució de l'administració ha estat utilitzar als guàrdies de seguretat com a personal d'informació per dir a qui s'apropava a les oficines que mirin al web i en el moment en què els usuaris reclamen i s'indignen, trucar a la policia.
S'indica a l'ciutadà que sol·liciti cita prèvia, que a dia d'avui és impossible aconseguir, o a un telèfon que ha pogut atendre unes 85.000 trucades quedant 600.000 sense atendre. La desesperació provoca que busquin la solució pagant a una gestoria, l'INSS també demana lacolaboración dels assistents socials dels ajuntaments perquè omplin els impresos dels afectats en lloc d'assumir íntegrament la gestió amb personal propi. Una veritable nyap que ha valgut perquè els polítics es posin medalles en els telenotícies i s'escriguin rius de tinta però sense cap efectivitat real a qui va dirigida.
La incapacitat que ha tingut l'administració durant la pandèmia fent-la funcionar només a l' 30 % i perquè els treballadors han posat mitjans personals, ordinadors, xarxes, temps personal, etc.. i l'absència d'una organització que hagi estat capaç de prendre decisions efectives, eficaços i duradores caient en una improvisació constant d'ordres i contraordres, creant un caos que ha fet ineficaç l'esforç personal de les treballadores. Vénen nous rebrots, i l'empresa segueix sense preparar-. Torna a "planificar" comptant amb els mitjans personals dels treballadors i la voluntarietat. La mala gestió dels recursos públics hauria de tenir serioses conseqüències en els responsables, haurien de donar explicacions dels seus actes i dimitir si són incapaços de reconduir la situació.
Per a la CGT no es pot trigar un dia més en augmentar les plantilla, primer com a personal interí i publicitar les places necessàries per tenir una plantilla que pugui realitzar amb eficàcia, un bon servei públic. A dia d'avui falten més de 2.000 places de jubilacions que no s'han cobert, més les que s'haurien de crear a l'assumir noves prestacions com l'Ingrés Mínim Vital i sumant les noves jubilacions que es produiran en els propers anys donat a envelliment de la plantilla actual. No acceptem la quasi total desaparició de l'atenció a el públic personalitzada ja que perjudica les persones vulnerables o amb menys adaptació digital, deixant-los en la ignomínia. En aquest sentit, volem denunicar el col·lapse que pateix l'oficina de Mollet de Vallès
Per un servei públic, de qualitat i útil per a les persones.
salut
Ho sento, el formulari de comentaris està tancat en aquest moment.