એપ્રિલ 062017
 

Ho vam dir fa tan sols uns dies: CCOO-UGT havien presentat una proposta salarial tan miserable que era impossible que la patronal digués que no. તેમણે 31 de març, han consumat la traïció a tots els treballadors i treballadores de telemarqueting i han signat un preacord de conveni que ens enfonsa més en el pou de la precarietat per als propers anys.

Un teatret en la taula negociadora perquè és evident que ho tenien preparat des del principi. Un conveni 0,0%: 0€ de pujada per 2015, 0€ per 2016, i per als anys successius l’IPC de l’any anterior més un diferencial, la qual cosa suposa que les treballadores carregarem amb les pujades de la vida cada any, i si tenim la fortuna de no ser acomiadades per “disminució de trucades”, per una “successió d’empresa” o qualsevol altra excusa, recuperarem a l’any següent part d’aquest cost mentre les treballadores assumim, mes a mes, les pujades de l’IPC de l’any en curs…. ELIMINEN AIXÍ EL DRET I PAGAMENT D’ENDARRERIMENTS.

Per 2018 i 2019 es pujarà un 0,5% (4€ de pujada en el sou mitjà del sector) per sobre de l’IPC de l’any anterior, i si l’IPC és menor del 0,6% en aquests anys afegir el que falti fins a un 0,6%. Una autèntica ganga salarial per a la patronal!!, perquè no només s’han estalviat el 5% de perduda salarial dels treballadors del conveni anterior, sinó que els han sortit gratis els 2 anys que han estat retardant la negociació d’aquest nou conveni.

Un conveni de continuïtat que mira cap a un altre costat per als problemes dels treblladors del sector quan aquest conveni estava anomenat a ser un principi de solució davant la precarietat accelerada del telemarqueting: començant per impedir els acomiadaments massius de treballadores per “disminució de trucades” i per “successió d’empreses” al no garantir la subrogació, i continuant per la dignificació de les hores dels contractes a temps parcial que avui impedeixen viure del seu treball a molts treblladors, la pressió i estrès creixent, els torns i horaris variables, la polivalència al mateix preu i l’absència d’una carrera professional, les ETT´s, les empreses pirata… Quan es van iniciar les vagues s’ha aconseguit la major mobilització i repercussió mediàtica del telemarqueting de tota la història…. fins que CCOO-UGT, parant en sec la mateixa de forma inexplicable i UGT llançant una vaga-pont d’una setmana que ni els seus delegats han fet, han rebentat la mobilització. Quan un sindicat sufoca la lluita dels treballadors, perpetuant amb això la precarietat, quin nom mereixen…

Article sencer: સીજીટી કેટાલુનિયા

Sector Federal de Telemarquèting de la CGT
https://www.cgt-telemarketing.es
https://www.facebook.com/cgttelemarketing/
https://twitter.com/cgttelem

માફ કરશો, ટિપ્પણી ફોર્મ આ સમયે બંધ છે.