CGT ntaub ntawv qhia txog ib momentous txiav txim rau tag nrho collective bargaining uas muab vim li cas rau tus foob ib leeg los ntawm lub koom haum no hais txog qhov kev pom zoo Hu rau qhov chaw pom zoo.
Ntau tshaj ob xyoos dhau los CGT denounced lub validity ntawm lub Telemarketing Agreement. Ib daim ntawv cog lus uas yuav tsum tau valid rau 5 Xyoo thiab uas los ntawm peb taw tes condemned telemarketing cov neeg ua hauj lwm rau precariousness. Lub sij hawm yuav tsum tuaj sib khom lus tshiab thiab hloov peb ua hauj lwm rau cov neeg mob.
Encara que després de la denúncia de CGT es va començar a negociar el nou conveni el Ministeri de Treball no va donar per vàlida nostra denúncia. Va dir el Ministeri de Treball que per començar a negociar el nou conveni havia d’haver-hi acord de la majoria sindicats de la taula, no valent la denúncia de CGT, un sindicat amb la representativitat suficient per a això.
En aquesta sentència del Ple de la Sala de Social del TRIBUNAL SUPREM (Sentencia núm. 1035/2016) ens dóna la raó i es declara la validesa de la denúncia del II Conveni Col·lectiu de Contact Center promoguda per CGT el 28 d’octubre de 2014. A més s’anul·la les Resolucions administratives impugnades, de 5 de novembre 2014 (Sotsdirecció General de Relacions Laborals) i de 16 ntxawm 2014 (Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social, Sotsdirecció General de Recursos) pel que es reconeix el dret de la CGT al fet que el Ministeri d’Ocupació i Seguretat Social registri el seu escrit de denúncia del II Conveni Col·lectiu de Contact Center.
La sentència deixa clar que “limitar la possibilitat de denunciar un conveni col·lectiu negociat conforme al Títol III del ET als qui ho han subscrit resultaria poc compatible amb la seva eficàcia normativa i general (art. 82.3 ET) i fins i tot podria presentar problemes de compatibilitat amb la llibertat sindical (art. 28.1 CE)."
A més abunda recalcat que “El pluralisme sindical queda indirectament soscavat si s’imposa una unitat d’acció per a un acte els efectes del qual no són directament normatius i l’abast dels quals pot venir condicionat pel conveni al fet que es refereix. En suma: solament si els termes legals són inequívocs hauríem de restringir la legitimació per denunciar el conveni als qui posseeixen legitimació plena per negociar. I les previsions normatives, lluny de ser inequívoques en tal direcció més aviat aboquen al resultat contrari.”
CGT es congratula d’aquesta sentència assolida en solitari contra el Ministeri de Treball, la patronal i la resta de sindicats legitimats per negociar aquest conveni, dels quals recorda que cap es va adherir a aquesta demanda. Aquesta sentència solament abunda a millorar els drets dels treballadors ara i en el futur ja que CGT utilitzarà tots els seus drets per defensar-los, malgrat a qui li pesi.
khaub hlab – Sector Federal de Telemarqueting
https://www.cgt-telemarketing.es/
https://www.facebook.com/cgttelemarketing/
https://twitter.com/cgttelem
La sentència:
http://cgt.org.es/sites/default/files/Sentencia-Tribunal-Supremo-Denuncia-Convenio_0.pdf
Thov txim, saib daim ntawv no kaw lawm xwb lub sij hawm no.