El passat 29 de novembre vam encetar l’inici de les mobilitzacions a l’educació pública per revertir d’una vegada les retallades que seguim patint des de la crisi/estafa amb una vaga que valorem positivament tot i no ser convocada pels sindicats de concertació.
Donem continuïtat a les mobilitzacions i vagues. Seguim fem assemblees a centres i zones i recollint propostes de continuïtat. Divendres 11 de gener, assemblea de treball. Setmana de lluita progressiva del 21 al 27 de gener.
Aquesta era i és la plataforma reivindicativa:
- Restabliment de l’horari lectiu anterior a les retallades per a tot el personal (23 a Primària i 18 a Secundària) d’aplicació al curs 2019/20 com a reivindicació irrenunciable.
- Retorn a l’horari de permanència del professorat de Secundària (24h.)
- Reducció de les ràtios: màxim de 22 a Primària a Secundària (o inferior per garantir que no hi hagi tancaments de grups) el curs 2019/20. I de 20 a Primària i 25 a Secundària el curs 2020/21.
- Conversió dels terços de jornada en mitges jornades.
- Increment del personal de suport a la docència per atendre la diversitat.
- Retorn al caràcter lectiu de les dues hores de reducció al personal major de 55 anys.
- Recuperació de poder adquisitiu: retorn inmediat de les pagues extres del 2013 i 2014; retorn al reconeixement del primer estadi de 9 a 6 anys.
- Consolidació del lloc de treball del personal interí; canvi del model d’oposicions.
- Manteniment de la Formació Professional pública i a Ensenyament.
- Retirada del Decret de Plantilles (39/2014).
- Retorn de la inversió a les Escoles Bressol i Llars d’infants.
- Internalització de tot el personal que treballa a centres educatius públics: monitores, vetlladores, educadores i personal de serveis.
Considerem però que amb un dia no n’hi ha prou atès que a la reunió del MUCE amb el Conseller Bargalló l’11 de desembre aquest va supeditar totes les millores laborals a l’aprovació dels pressupostos i es va mostrar en contra de disminuir les hores de permanència a secundària. A més a més va expressar que caldria escollir entre baixar la ràtio o retornar a l’horari lectiu i per altra banda entre reduir la jornada a majors de 55 o retornar el primer estadi a sexenni. Cal així donar empenta al Conseller per fer que l’educació pública sigui una prioritat de país, amb o sense pressupostos.
Des de CGT pensem que ara és el moment de recuperar els nostres drets i de fer que l’educació pública sigui una prioritat de govern i que guanyarem construint i continuant la lluita des de baix. També creiem que ho aconseguirem amb l’eina més potent que tenim com a treballadores: vagues amb continuïtat amb la fórmula que surti dels centres. Per això fem una crida a continuar fent assemblees per organitzar la setmana de lluita i votar les propostes de vaga per aconseguir unes condicions laborals dignes i una educació pública inclusiva, gratuïta, universal, catalana, de qualitat, laica, feminista i coeducativa, democràtica i participativa, enfocada a la igualtat amb tots els recursos necessaris.
La lluita educa, eduquem en la lluita!
Donem continuïtat a les mobilitzacions i vagues.
CGT Ensenyament
7 de gener de 2019