La mobilització del passat 4 de maig, que va reunir membres de tots els col·lectius i escales laborals de treballadores de la UB, va servir per compartir les situacions que s’estan vivint en diferents departaments i facultats, i per consensuar assembleàriament les reivindicacions que volíem transmetre al rectorat. Va concloure l’endemà, després que uns quants d’aquests treballadors i treballadores passessin la nit al mateix Edifici Històric en senyal de protesta. L’endemà, divendres 5 de maig, vam acudir a la reunió convocada per la Vicerectora de Personal Docent i Investigador, la Dra. Mercè Pallàs. Resumim a continuació com es va desenvolupar aquesta reunió i en quina situació ens trobem.
La valoració que en fem com a membres de Transformem UB és negativa, perquè malgrat les bones intencions i paraules d’empatia amb les nostres reivindicacions per part de la vicerectora, no hem aconseguit cap canvi significatiu en les polítiques que l’equip de govern de la UB pretén aplicar. Ho detallarem per a cadascuna de les peticions concretes:
• Sobre el fet que no s’implementi el punt cinquè de la normativa del PDA (Pla de Dedicació Acadèmica) aplicant el Reial Decret-Llei 14/2012, que significarà augmentar la docència de professorat a jornada completa (malgrat que el reial decret sols remet al PDI funcionari) a 32 crèdits, cap acord, és a dir, que s’aplicarà a partir del curs 2017-18. La vicerectora ja ha enviat a tots els Departaments quin professorat es veurà afectat per aquesta mesura i ara està esperant que siguin els mateixos Departaments que presentin els respectius POA (Pla d’Ordenació Acadèmica) i la càrrega docent per al curs vinent. Si hi ha professorat funcionari que no compleix amb la docència que li pertoca, és tasca del rectorat i dels departaments encarregar-se que això canviï. Però no entenem que aquest reial decret obligui a passar als funcionaris amb perfils “baixos” (concepte també qüestionable) de recerca de 24 a 32 hores, castigant la docència i premiant la recerca; a banda que és una mesura que tampoc permet millorar-ne ni l’una ni l’altra –qui faci més crèdits de docència nova, difícilment podrà investigar–.
TransFormem UB
(CGT, COS, APR)
Article sencer: CGT Catalunya