lub yim hli ntuj 112021
 

SIB TXUAS LUS :
HAIS TXOG COV STABILIZATION NTAWM INTERIM COV NEEG UA HAUJ LWM
DAIM NTAWV COG LUS NYOB RAU HAUV KEV DAG NTXIAS LOS NTAWM LUB KOOM HAUM SAIB XYUAS PEJ XEEM:

Peb xav tias tshwj xeeb tshaj yog nyob rau hauv lub municipal thiab provincial ntiaj teb no muaj ib ntim loj heev ntawm interim neeg uas thaum lub sij hawm tau plugged "xaus" los ntawm cov "nyob rog" ntawm lub caij nyob rau hauv cov hwjchim. Ntawm no ens txhawj xeeb qhov tshaj plaws.

D'altres hi van accedir mitjançant bosses més objectives, amb estudis i experiència adequats.

Tanmateix també s’esdevé un important decalatge agreujant en llargs interinatges que ara es publiquen com a places a les quals les persones que les han ocupades estructuralment, i hi han demostrat la seva vàlua, ja no hi podran opositar per la titulació exigida.

Ha estat l’Administració la responsable d’aquesta irregularitat i negligència contractual que afectarà directament l’estabilitat laboral de prop d’un milió de persones i indirectament les seves famílies i fills. Potser quatre milions de persones.

Amb 50 Xyoos, càrregues familiars i maduresa mental no es té ni el temps ni la frescor mental per «empollar» oposicions que als 23 Xyoos. Especialment quan per llei aquestes places havien d’haver estat ofertes a aquestes mateixes persones 27 anys enrere.

No es tracta de regularitzar places sinó persones víctimes de la incompetència de l’Estat, Diputacions, Ajuntaments i Comunitats Autònomes.

No es tracta de vetar l’accés a la Funció Pública de cap jove, sinó de garantir l’estabilitat de les persones interines que fa anys que ocupen places estructurals en frau de llei per la pròpia Administració responsable. Es tracta que les persones que hi són no es vegin abocades al carrer i s’hi quedin. Sobradament han demostrat la seva vàlua. L’Estatut Bàsic de la Funció Pública permet aquesta regularització, que no hauria de ser com a Funcionariat Propietari de plaça, però sí com a personal fixe indefinit a extingir un cop s’hagi jubilat. I en endavant l’Administració Pública complint les seves pròpies lleis, és clar, que per això la tenim.

Segurament també caldria ponderar la qualitat de l’experiència demostrada versus la qualitat real del model de les proves i tribunals opositors. I l’objectivitat i transparència dels organismes públics convocats. QUE JA ENS CONEIXEM.

SECCIÓ SINDICAL DE LA COMUNITAT EDUCATIVA DEL VALLÈS ORIENTAL
(Mestres, professorxs, estudiants, famílies, educadorxs i treballadorxs del sector social)

Mollet del Valles, 10 d’agost del 2021

Thov txim, saib daim ntawv no kaw lawm xwb lub sij hawm no.