Jul 282016
 

correosllicaEl passat dilluns, els treballadors de Correos de Lliçà d´Amunt es concentraven davant de l´oficina per denunciar la situació en la que es troba el servei postal a la localitat. La mateixa va ser un èxit ja que va participar un 85% del personal de repartiment. Des de fa setmanes, degut a la manca de personal,el servei està sofrint seriores deficiències.

En assemblea van acordar realitzar l´esmorzar al carrer com a forma de protesta, no descartant altres accions més contundents sinó es millora el servei postal. Així mateix, per aquest dijous 28 de juliol s´ha concertat una reunió amb l´alcalde de Llicà d´Amunt per infomar-li de les greus mancances que pateix el servei i perquè exigeixi a Correos un servei digne per la ciutadania del poble.

Com ja informavem en l´anterior comunicat, volem informar a les usuàries i usuaris de les condicions en les quals exercim el nostre treball i de les repercussions que això està tenint en la qualitat del servei que prestem.

Abans de tot, cal tenir en compte que: estem prestant un servei públic;el correu iguala a totes les persones, independentment de l’àmbit territorial en el qual s’exerceixi.

Correos és l’operador designat per l’Estat per prestar aquest servei i ho ha de fer dins d’uns paràmetres establerts en la Llei 43/2010, de 30 de desembre que en el seu article 24 recull: “Els lliuraments es practicaran, almenys, tots els dies laborables, de dilluns a divendres, excepte en el cas de concórrer circumstàncies o condicions geogràfiques especials”.

Correus i Telègrafs S.A., en el seu compte de resultats de l’any 2013, va reconèixer tenir uns beneficis de 50 milions d’euros. En 2014 aquests beneficis van aconseguir els 196 milions d’euros, gairebé 4 vegades més. No obstant això, la realitat que estem vivint en aquesta empresa és la d’una retallada de personal important, tan important que va sent habitual no poder acabar el repartiment diari.

Fa uns anys, justament a l’estiu, l’empresa va posar en pràctica un experiment que consistia a contractar a menys persones de les quals estàvem de vacances i recarregar a tota la plantilla amb el treball corresponent a aquestes seccions que no es cobrien (una secció és la zona que reparteix una cartera). Segons l’empresa, això estava justificat pel descens de tràfic postal que hi ha a l’estiu. La veritat és que aquests experiments van venir per quedar-se i els doblatges, que és s´anonomena a les seccions que no es cobreixen amb personal contractat, són una realitat que tenim durant tot l’any, la qual cosa comporta que sistemàticament es reparteixin determinades zones a dies alterns, una mica del que som testimonis i protagonistes.

Aquest estiu es fa un volt més a aquesta situació insostenible, i les seccions que es troben sense cobrir han arribat a ser 50% de les mateixes. Això ha provocat que a dia d´avui els carters hagin d’assumir seccions senceres de repartiment, el que provoca que per alguns llocs de Lliçà d´Amunt es portin setmanes sense repartir correspondència.

És escandalós que una empresa amb beneficis milionaris desatengui d’una forma tan flagrant les seves obligacions. Les conseqüències les sofrim treballadores i usuaris: nosaltres, perquè estem sotmeses a un nivell d’estrès sostingut en el temps que mina la nostra salut i les nostres condicions de vida; els usuaris, perquè sofreixen la deterioració d’un servei al que tenen dret.

Secció sindical de la CGT a Correos

 

Per a més informació:
Álvaro Íñigo (delegat sindical): 666 98 36 85

Sorry, the comment form is closed at this time.