CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Cap acomiadament a l’ensenyament públic! Vaga el primer dia de classe i calendari de mobilitzacions!

Divendres, 7 setembre, 2012
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

Butlletí l’Esquerda editat per CGT Ensenyament amb motiu de l’inici de curs i del suport de CGT a la convocatòria de vaga i calendari impulsat per la Coordinadora Interzones. El teniu en document adjunt i a continuació teniu el seu contingut:

Balanç de les mesures antisocials a
l’ensenyament públic català

El curs passat va començar amb menys plantilla, més
alumnes per classe, menys dotacions econòmiques als
centres, més hores lectives, pitjors condicions pel professorat
interí i substitut, congelació salarial...

El 30 de novembre de 2011, Funció Pública de la
Generalitat presentà un gruix de mesures «temporals» i
«estructurals» que es van concretar en els Pressupostos
de la Generalitat: acomiadaments d’interins (que en el
nostre sector es concretaran a l’inici del curs 2012-13),
reduccions salarials en les pagues addicionals de juny
(la meitat) i desembre (tota, segons la decisió del Govern
Rajoy), supressió de les millores per incapacitat
temporal, reducció de les retribucions del primer any
de reducció per cura de fill/a, augment a 9 anys de
servei per cobrar el primer estadi, suspensió del Fons
d’Acció Social, suspensió de les ofertes públiques per
construccions de nous centres escolars públics...

La partida pressupostària corresponent al Departament
d’Ensenyament fou un 4,9% inferior a l’any anterior.
La mateixa quantitat que en 2007, però amb un increment
de més de 120.000 alumnes en centres públics fins a 2011.
En la seva intervenció parlamentària, la consellera Rigau
va anunciar que retallaria 197 milions dels nostres sous
(docents, PAS, laborals...) per a «polítiques educatives».
Al febrer de 2012 se’ns va aplicar, com a la resta de
treballadors/es, l’augment de l’IRPF decretat pel
Gobierno central, que ens suposà una nova reducció
salarial.

A l’abril de 2012, el ministre Werth i el Govern del PP
van publicar el Reial Decret Llei 14/2012. Tot i el marcat
intervencionisme i la invasió de competències que suposava
(i que han estat confirmades pels organismes consultius de
la Generalitat), la consellera Rigau va decidir aplicar les
principals mesures amb una nova reducció de 600 milions
d’euros a l’ensenyament públic: increment de fins al
20% de la ràtio d’alumnes per aula, augment d’una altra
hora lectiva per al curs 2012-13, eliminació de les
substitucions en les baixes o altres situacions inferiors
a 10 dies lectius, increment de l’horari fix de
permanència en el centre a secundària de 25 a 28
hores, nou model d’assignació de plantilles a les ZER...

El 31 de maig, el Departament d’Ensenyament va donar
una altra volta de clau a la continuada i profunda agressió a
l’ensenyament públic i a les condicions laborals del seus
treballadors i treballadores: nova reducció de plantilles
orgàniques (1, 1,5 o 2 mestres segons les dimensions des
centres de primària i d’1,5 a 5 o més segons la tipologia dels
centres de secundària), supressió del pagament del mes
de juliol als substituts/es amb 9 o més mesos de servei
durant el curs, ajustament unilateral de la jornada laboral
i reducció dels sous (entre el 15 i el 85%) del personal
substitut.

Totes aquestes agressions tindran com a principal
resultat l’acomiadament de 3.000 interins/es i
substituts/es!

Mobilitzacions, consultes,
la coordinadora interzones

Al llarg del curs 2011-12 s’han produït una sèrie de
mobilitzacions centralitzades i impulsades per la majoria de
sindicats: manifestacions del 15 d’octubre, del 18 de febrer
(funció pública), del 28 de
gener (social), del 21
d’abril (comunitat
educativa); marxa a
Madrid el 22 d’octubre;
concentracions a plaça
Sant Jaume el 27
d’octubre i el 20 de
desembre; concentracions
al Parlament
de Catalunya el 21
de desembre i el 15
de febrer; vaga
general del 29 de
març; vaga
educativa el 22 de
maig; ...

També s’han generalitzat altres accions com: samarretes
grogues, assembles locals o comarcals, concentracions,
cassolades, tocada de sirenes, tancaments, jornades...
En el tercer trimestre, l’assemblea de zona d’El Prat
de Llobregat va fer la proposta de reunir una
coordinadora de zones, amb representants de les diferents
assemblees de zona, i posar en comú les reflexions i
mesures. D’allà va sorgir la idea de fer una consulta al
professorat al respecte de les diverses propostes que venien
des de les zones: vagues, calendari, sortides i colònies, altres.

La posició de CGT Ensenyament
Des de fa anys, insistim que les mobilitzacions contra les reiterades i dures mesures antisocials del Departament
d’Ensenyament, del Govern de la Generalitat, del Ministerio de Educación i del Gobierno central han de tenir
continuïtat i contundència. En les nostres propostes al professorat i en les reunions amb la resta de sindicats
sempre hem reiterat la necessitat d’un pla de lluita i d’una plataforma clara.
Opinem que l’activitat sindical i reivindicativa no és exclusiva dels i de les delegades sindicals i considerem que
els nostres delegats i delegades són al servei del professorat. Per això, potenciem les assemblees de
zona i hem proposat mesures perquè les Juntes de Personal siguin molt més obertes, tractin els temes que
preocupen i permetin la participació dels docents.

CGT Ensenyament donem suport a la Coordinadora Interzones, a la plataforma reivindicativa (no a
als acomiadaments de docents, cobertura de substitucions des del primer dia i retribucions salarials al 100% i
calendari de negociació de la resta de retallades del Departament) a la proposta de fer vaga el primer de
classe (12, 13 o 19 de setembre) i continuar amb vagues discontinues indefinides (26 i 27 de setembre i
el calendari que acordem), com a millor forma de potenciar l’autoorganització del professorat i de lluitar per
recuperar la qualitat de l’educació pública i la dignitat de les nostres condicions laborals.

De les dades recollides se’n desprèn que una majoria
es decanta per fer vaga el primer dia de classe (per
mostrar de manera contundent el rebuig a les queixalades a
l’ensenyament públic) i mantenir un calendari de vagues
continuat fins a la resolució de les principals reivindicacions.
La Coordinadora de Zones va preguntar al sindicats si
donaven suport i cobertura legal a aquestes mobilitzacions
i a la plataforma reivindicativa i només CGT
Ensenyament ha contestat afirmativament i ha
participat activament.

La posició de CGT Ensenyament

Des de fa anys, insistim que les mobilitzacions contra les reiterades i dures mesures antisocials del Departament
d’Ensenyament, del Govern de la Generalitat, del Ministerio de Educación i del Gobierno central han de tenir
continuïtat i contundència. En les nostres propostes al professorat i en les reunions amb la resta de sindicats
sempre hem reiterat la necessitat d’un pla de lluita i d’una plataforma clara.
Opinem que l’activitat sindical i reivindicativa no és exclusiva dels i de les delegades sindicals i considerem que
els nostres delegats i delegades són al servei del professorat. Per això, potenciem les assemblees de
zona i hem proposat mesures perquè les Juntes de Personal siguin molt més obertes, tractin els temes que
preocupen i permetin la participació dels docents.

CGT Ensenyament donem suport a la Coordinadora Interzones, a la plataforma reivindicativa (no a
als acomiadaments de docents, cobertura de substitucions des del primer dia i retribucions salarials al 100% i
calendari de negociació de la resta de retallades del Departament) a la proposta de fer vaga el primer de
classe (12, 13 o 19 de setembre) i continuar amb vagues discontinues indefinides (26 i 27 de setembre i
el calendari que acordem), com a millor forma de potenciar l’autoorganització del professorat i de lluitar per
recuperar la qualitat de l’educació pública i la dignitat de les nostres condicions laborals.

Federació d'Ensenyament CGT Catalunya

http://cgtense.pangea.org/

Attached documents

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció