CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Concentracions dimarts 20 de maig a la T-1 de l’aeroport del Prat (10h) i a l’estació de Sants (12h) contra la privatització d’AENA i d’ADIF-RENFE

Dilluns, 19 maig, 2014

DIMARTS 20 DE MAIG, CGT CONVOCA DUES CONCENTRACIONS AL MATÍ:

A LES 10 HORES A L'AEROPORT DEL PRAT (T-1) CONVOCADA PER TREBALLADORS D'AENA EN CONTRA DE LA PRIVATITZACIÓ I A LES 12 HORES CONVOCADA PELS FERROVIARIS DE LA CGT EN LA ESTACIÓ DE RENFE-SANTS, TAMBÉ CONTRA LA PRIVATIZACIÓ.

LA CONCENTRACIÓ A LES 10 HORES EN EL PRAT (T-1), LA REALITZEN UN CONJUNT DE TREBALLADORS D'AENA CONTRA LA PRIVATITZACIÓ, I HI DÓNA SUPORT EL SECTOR FERROVIARI DE CGT QUE CONVOCA A SANTS-ESTACIO A LES 12 HORES.

El Govern espanyol ha posat a la venda i està a punt de desprendre's de la propietat i control d'un sector clau i estratègic per al nostre país com és la seva xarxa d'aeroports d'interès general.

Per a CGT, no existeix ni un sol argument relacionat amb l'interès general i el benefici públic per a legitimar aquestes operacions, que suposen en la pràctica el lliurament de sectors públics estratègics, finançats amb els impostos de tots els espanyols, per al benefici exclusiu d'uns pocs empresaris afins al govern de torn, ara al PP i en altres etapes al PSOE.

Les conseqüències per a l'interès dels ciutadans que hem pagat amb els nostres impostos la xarxa d'aeroports d'Aena i la xarxa ferroviària (convencional i d'alta velocitat), seran molt negatives. Altres experiències internacionals de privatització de serveis públics s'han saldat amb menor qualitat, major preu per a l'usuari, pitjor manteniment i un major nombre d'incidents.

Un exemple d'això és el procés per a fer “més atractiva” la inversió privada a AENA, que ja s'ha saldat amb pujades generalitzades de taxes que enfonsen els tràfics, cas de Barajas, i que han suposat l'acomiadament del 20% del personal i el tancament operatiu de desenes d'instal·lacions. El curiós de tot això és que AENA és rendible.

En el Sector Ferroviari el govern posarà en mans privades l'explotació de línies de viatgers, inclosa l'alta velocitat, beneficiant al sector privat amb unes inversions que han de tenir rendibilitat pública, quan la resta d'Europa (Alemanya i França, principalment) no preveuen l'obertura del seu ferrocarril a la competència abans de 2019, mentre aposten per no separar l'explotació de la infraestructura.

Els diners se'ls han endut les inversions en línies d'alta velocitat juntament amb els sobrecostos que aquests dies aireja la premsa entre acusacions de corrupció (8000 milions d'euros). No hi ha bones notícies per als usuaris de les Rodalies: a ADIF, que és el propietari de vies i estacions, pràcticament “no queda diners ni per a fotocòpies” i existeixen problemes amb el subministrament de materials i recanvis per a les instal·lacions. També falta personal i per a rematar preparen una reorganització de les bases de manteniment de la infraestructura, tancant algunes de les existents, amb el que el temps de resposta davant les incidències augmentaria.

A RENFE, recentment fragmentada en quatre societats anònimes, les coses no caminen millor: falta personal en tots els serveis: maquinistes, personal d'estacions, de trens i de tallers. Volen privatitzar el servei de 11 estacions de Rodalies: Calella, Vic, Manresa, Vilafranca del Penedes, Aeroport del Prat, Sabadell Centre, Cerdanyola, Sant Andreu Comtal i Arenal, entre altres. Les instal·lacions de manteniment de trens envelleixen per falta d'inversions.

Per tot això CGT està fent una crida a la ciutadania per a defensar els serveis públics.

CGT Premsa Barcelona

Carlos Navarro, tel. 649839490

Attached documents