CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Noves convocatòries de vaga a les estacions d’Adif els diumenges 13 i 27 de setembre

Dissabte, 12 setembre, 2009
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

Davant la nul·la voluntat de l’empresa a negociar una sortida a la problemàtica d’aquest conflicte iniciat el 26 d’octubre del 2007, ens veiem en l’obligació de continuar convocant aturades per a tot el personal d’informació, venda i atenció al client de la Direcció Executiva d’Estacions d’ADIF sent els pròxims convocats en els següents dies i horaris:

Aturades d’11.00h. a 18.00h. els diumenges: 13 i 27 de Setembre.


En aquests temps de greu Crisi, amb més de 4,5 milions de treballadors en l’atur, la Direcció Corporativa d’Adif en total connivència i complicitat amb els directius de les empreses CCOO i UGT, fan gala d’una gestió nefasta deteriorant gradualment els Serveis Públics prestats a la ciutadania. I a costa de les arques públiques entreguen quantitats milionàries a empreses privades que es fan càrrec d’uns serveis que prompte converteixen en negoci, sense importar-los el deteriorament dels mateixos. Firmen i pacten acomiadaments col•lectius per mitjà d’ERO’s, el tancament d’Estacions i dependències i el traspàs a empreses privades dels treballs.

Es gastaran en un any de crisi 5.300 milions d’€ en licitacions. Les últimes publicades en BOE núm. 137 de 30 de Juny, corresponen a la renovació dels lots ja privatitzats a finals de l’any passat després de l’acord entre UGT – CCOO i l’empresa, pel qual es van privatitzar, entre altres, els serveis de la venda de bitllets de rodalia i mitja distància a Barcelona Passeig de Gràcia (import net 242.804,89€), Tarragona (209.894,05€), mitja distància en Lleida (238.022,40€) i venda de bitllets amb reserva de plaça en àmbit nacional o amb reserva o sense de plaça en àmbit internacional a Barcelona estació de França (153.774,72 €). L’import total és de 844.496,06€, que sumat amb l’IVA (135.119,37€) signifiquen un import en brut de 979.615,43 €, que se’n van a eliminar les nostres càrregues de treball en benefici de les empreses privades.

Un dels efectes nocius d’aquestes privatitzacions és la reducció del número de llocs de treball per a enriquiment d’aquestes empreses i bancs privats, que no s’amaguen a l’hora d’agafar les subvencions per la prestació d’uns serveis que estan degradant, o negociar amb la privatització dels plans de pensions, causa pendent per la que ens tenen segrestat el 0,5% de la nostra massa salarial.

Són més de 300 els llocs de treball vacants només en la Direcció Executiva d’Estacions d’ADIF, realitzant-se milers d’hores extres tots els anys en l’empresa (1.600.000 Hores Extres en el 2008 equivalents a 900 llocs de treball. En el 2009 es continuen fent igualment). No sols es neguen a traure les vacants a concurs públic per mitjà d’Ofertes Públiques d’Ocupació, sinó que continuen amb els seus plans i negociacions, per a desfer-se dels treballadors i serveis que encara queden.

Seguim sense tindre clar quin serà el futur professional d’aquest col·lectiu, que després de la partició de l’antiga RENFE va quedar dividit a la meitat en les dos empreses resultants ADIF I Renfe Operadora. Amb l’únic objectiu d’equilibrar el número de treballadors amb els que cada una es quedava.

Així, hi ha estacions en què Renfe O. presta aquests serveis amb el seu propi personal, com per exemple els de Rodalia, i en altres denominades “Estacions de Viatgers”, els treballadors són d’Adif. Inclús sent el canal de venda amb les seves càrregues de treball i sistemes informàtics de Renfe Operadora. En moltes altres ja s’han privatitzat o externalitzat a empreses privades, contractes i subcontractes.

En l’actualitat després d’assegurar-nos el President de l’ADIF, que el debat sobre el destí dels treballadors havia finalitzat, per a prendre la decisió que continuaren prestant els seus serveis en ADIF així com la internalització de càrregues de treball veiem com contràriament continuen renovant les licitacions de les estacions privatitzades el passat any. Que van afectar 190 llocs de treball, que segons acord UGT-CCOO i empresa serien només pel període d’un any. Els fets ens mostren que tant ADIF, com RENFE OPERADORA, no tenen cap intenció de seguir fent-se càrrec aquests serveis.

Des de CGT continuem intentant reobrir les negociacions per a una ràpida sortida del conflicte, però mentre no s’asseguri i aclareixi el futur del col·lectiu d’Estacions i s’atenguin a les seves justes reivindicacions, mantindrem vives les mobilitzacions. Els treballadors demanden fets i no més falses declaracions i acords incomplerts per part de la Direcció de l’Empresa, com així ho han manifestat amb tota fermesa per a continuar amb les mobilitzacions.

És la Direcció d’ADIF així com els mal anomenats “sindicats” majoritaris, els responsables del deteriorament del servici oferit als usuaris i de l’enquistament d’este conflicte llarg en el temps.

Així les causes que motiven la convocatòria d’estes parades són les següents:

1. - Falta de personal i progressiva reducció i privatització de llocs de treball, que incideixen negativament tant en la qualitat del servei a l’usuari/a del ferrocarril com en les condicions de treball del personal d’estacions. Exigim la contractació de personal suficient que garanteixi un servei de qualitat, per mitjà d’oferta pública d’ocupació en ADIF, a més de la paralització de les privatitzacions i la recuperació per part d’ADIF de les càrregues de treball externalitzades.

2. - Millora de les condicions actuals de treball, seguretat i salut dels treballadors, valoració del treball a torns i del treball en diumenges i festius, a més de no estar regulat el menyscapte de diners, la qual cosa produeïx que els treballadors hagin de reposar el que falta en caixa de la seva butxaca baix amenaça d’expedients disciplinaris.

A la CGT lamentem haver hagut d’arribar a la necessitat de continuar amb les aturades i demanem comprensió i suport als usuaris del ferrocarril, ja que un dels objectius fonamentals d’estes mobilitzacions és aconseguir un servei públic ferroviari de qualitat.

Sindicat Federal Ferroviari de la Confederació General del Treball

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print
  • Etiquetes

  • Dins la mateixa secció