Carta de la secció sindical de CGT a la presidenta de TMB sobre la falta de descans dels conductors d'autobusos - CGTCatalunya.cat
Què és la CGT | On trobar-nos | Afiliació | Butlletí
C/ Burgos 59, baixos - 08014 Barcelona - Telèfon: 935 120 481 - http://www.cgtcatalunya.cat - spccc@cgtcatalunya.cat

Carta de la secció sindical de CGT a la presidenta de TMB sobre la falta de descans dels conductors d’autobusos
dimecres 24 d'octubre de 2007 / Notícies / Visites: 3866
Menéame

La CGT entrega una carta a la presidenta de TMB reclamant-li diàleg per tractar la problemàtica manca de descansos dels conductors d’Autobusos.

El dilluns 22 d’octubre de 2007, la Secció sindical de la CGT d’Autobusos de TMB ha entregat una carta a Assumpta Escarp, presidenta de TMB i Regidora de Prevenció, Seguretat i Mobilitat del Ajuntament de Barcelona.

[(A l’atenció d’Assumpta Escarp i Gibert, Presidenta de TMB:

Ja fa nou mesos, vam fer arribar a la Conselleria de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona una carta on plantejàvem les possibles problemàtiques que podien ocórrer en relació a la Nova ordenança de circulació.

A la vegada, també demanàvem poder tractar el tema del Pla de mobilitat, els carrils bus, les agressions que sofrim com a col·lectiu de conductors, etc. Des de fa més de quatre mesos, vostè és la Regidora de Prevenció, Seguretat i Mobilitat del nou Ajuntament de Barcelona. A pesar d’això, no hem tingut cap resposta a la nostra petició de reunir-se per a tractar aquests temes.

De la mateixa manera, fa dos mesos, al poc temps de ser nomenada presidenta de TMB, li vam fer arribar una altra carta on li plantejàvem la necessitat de l’ampliació de l’ús del pase d’empleat per a la seva utilització en la xarxa de rodalies de RENFE. Igual que en la primera ocasió, tampoc vam obtenir cap resposta per la seva banda.

Avui, dilluns, 22 d’octubre de 2007, tornem a fer lliurament d’aquesta tercera i nova carta per a posar sobre la taula la problemàtica situació de la falta de descansos del col·lectiu de conductors i conductores d’autobusos de TMB.

Perquè es faci una petita idea, li recordem que el col·lectiu de conductors de TMB realitza només 5 dies de descans al mes. Treballa sis dies a la setmana, comença i acaba la seva jornada laboral en dos llocs diferents de la ciutat i tots els conductors i conductores suplents coneixen el seu horari i la linea en la que han de conduir el dia següent només amb un dia d antelació.

El conductors i conductores d’Autobusos de TMB treballen a l’any: 1690 hores efectives, 83 hores de presencia mínimes, 80 hores extres obligatòries, 7 dies de feina en festes oficials, temps partit, etc.

Treballem 251 dies a l’any, més les festes oficials, quan la mitjana al sector és de 220 dies a l’any.

Aquesta situació de manca de descans està provocant:

1. Una concil·liciació de vida familiar i laboral molt difícil de dur a terme. No és una casualitat que cada cop són més els treballadors i treballadores que s’agafen la reducció de jornada per fill, com una manera de poder estar més amb els seus. Una altra dada que confirma aquesta mancança de conciliació familiar és l’augment considerable de
companys i companyes que agafen alguns dels seus 20 dies de permís no retribuït, ajustant-se el cinturó per poder estar més amb la família.

2. Un alt nivell de tensió entre els conductors i conductores que ha fet disparar totes les alarmes pel nivell d’agressions que patim com a col·lectiu. El complicat tràfic de la ciutat, la tardança entre autobusos deguda a la gestió de segons quines línies, fent que la desesperació d alguna gent es tradueixi en agressivitat i la pèrdua del respecte cap a la figura del conductor, ha derivat en agressions cap al conductor i conductora. (35 agressions físiques al 2006, 28 fins al dia d’avui. En relació a les agressions verbals no hi ha constància, però sabem que són diàries).

3. L’alt nivell de baixes per qüestions psicològiques (depressió, ansietat, etc.). Segons l Informe de Salut de l’any 2002-2004, les enfermetats psicològiques eren la segona causa de baixes a l’empresa, després de les muscoesqueletiques. A dia d’avui encara no tenim dades de l Informe del 2004-2006.

En definitiva, aquesta situació ha fet que la demanda dels dos dies de descans setmanal sigui sentida per tota la plantilla de conductors d autobusos, sigui quina sigui la seva afiliació sindical.

Entenem que s’ha de trobar una solució a aquesta manca de descansos i, per tant, li demanem novament una reunió per tractar en profunditat aquesta qüestió abans de que la situació acabi agravant-se més i tenint conseqüències no desitjades per ningú.

Esperem la seva resposta.

Secció sindical de la CGT d’Autobusos de TMB

22/10/2007)]

Comparteix
 Convertir a ebook |  Enregistrer au format PDF Guardar com pdf
Vols contactar amb la CGT de Catalunya? Aquí tens informació de com afiliar-te. Pots informar-te d'on trobar-nos aquí. Si ho prefereixes pots seguir els nostres perfils de Twitter i Facebook. Consulta aquí el llistat de perfils a les principals xarxes socials.

Rànquings 365 últims díes
  1. Un pas més en la degradació de les condicions de treball. Desobeïm
  2. Crida de la CGT de Catalunya a la mobilització contra la #LleiAragonés
  3. El govern prepara una privatització massiva. Aturem la #LleiAragonés
  4. L’Assemblea de CGT en el Port de Barcelona, exigeix la readmissió dels acomiadats de TEPSA i dona suport a la vaga convocada a partir del 5 de novembre
  5. La “Llei Aragonès”, els serveis públics al punt de mira
  6. Vaga a Unísono el 28 de gener i concentració a Barcelona
  7. La CGT de Catalunya davant la sentència de la justícia grega a la companya Lola Gutiérrez
  8. Ha sortit el número 208 de la revista Catalunya (Abril 2019)
  9. Material Vaga General Feminista 8M
  10. Manifest en defensa de les biblioteques públiques de Barcelona

Llicència de Creative Commons Subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 2.5 de Creative Commons
Lloc desenvolupat amb SPIP 3.2.3 [20352] | Squelette basat en el tema visual dissenyat per Fuksia
Webmaster - webcat@cgtcatalunya.cat | RSS | XHTML vàlid