CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Vaga total dels autobusos de TMB

Dilluns, 3 març, 2008

Avui, dilluns 3 de març, els conductors/es de TMB han tornat a parar com a forma de protesta per la falta de descansos i per a mostrar a tota la gent de Barcelona l'enfilall de mentides que està propagant, amb diners públics, la Direcció de TMB, a través de bustiada de fullets i dels anuncis en premsa, ràdio i televisió.

La Direcció de TMB s'ha negat a lliurar el full de serveis mínims, provocant que s'hagués d'anar preguntant conductor per conductor pel seu número, servei i línia. Això ha retardat la sortida d'autobusos i, llavors, la mateixa Direcció de l'empresa que havia creat el problema ha demanat als Mossos que traguessin a la força als conductors que estaven fent el seu treball com a Comitè de Vaga.

Això ha provocat diversos altercats en les diferents cotxeres. Finalment, un conductor ha sigut detingut durant una càrrega policial en la cotxera del Triangle. El president del Comitè d'Empresa ha sigut arrossegat i immobilitzat amb una porra.

Els conductors/es exigeixen reunir-se avui amb la Direcció de l'Empresa per a resoldre el conflicte. La situació no pot ser més clara.

En un costat, la Direcció de l'Empresa, l'Ajuntament i els seus sindicalistes de torn mentint a tort i a dret contra els objectius dels conductors/es:

Ara diuen que ells també volen els dies (això sí, que els posem nosaltres treballant més cada dia o amb descompte en la nòmina) i en Nadal deien que ja teníem 1,6 o 1,9 o fins i tot van arribar a afirmar amb publicitat en els periòdics que els dos dies “ja estaven a l'abast de tots els conductors”.

Ara diuen que ells volen negociar i dimecres passat van anar a la mediació de treball només volent parlar dels serveis mínims. Des d'ací els citem a asseure's avui mateix a negociar una sortida real al conflicte.

Ara diuen que treballem 1690 hores en el seu fullet, però s'obliden de parlar de les hores de presència i de les hores extres obligatòries que també treballem, però que sembla que no interessa que sàpiga la gent de Barcelona.

Ara diuen que acceptar les nostres reivindicacions significaria augmentar el preu del bitllet, i fa dos mesos el van tornar a augmentar de manera desproporcionada i no va haver-hi cap millora laboral que nosaltres sapiguem. Com pot ser que a Madrid el preu del bitllet sigui més econòmic i els conductors/es de l'empresa pública d'aquesta ciutat ja tinguin els dos dies de descans setmanal? La Direcció de TMB està gestionant malament el seu capital, pagant milionaris sous i pensions als directius i gastant desproporcionadament en campanyes mediàtiques.

Ara diuen que amb violents i intimidadors no negocien, però s'obliden de dir que els conductors/es tenim tres companys, un apallissat pels Mossos (Teo), un altre detingut avui (Oscar) i un altre colpejat amb una porra en el cap pels mateixos subjectes (Javier). Per no parlar d'altres conductors també colpejats en cames i esquena i, per no parlar tampoc, dels 24 sancionats des de 16 dies fins a 6 mesos d'ocupació i sou.

Ara els delegats sindicals de CCOO i UGT diuen que no estan per la vaga i la mobilització i el passat 12 de febrer aquests mateixos sindicalistes van dir obertament que respectarien la decisió de l'Assemblea de conductors/es. Per si no fos poc, la Direcció de l'empresa sentint enveja de les cares conegudes que donen suport als treballadors, també ha tret als seus famosos en la premsa. En concret, i de moment, al secretari general de CCOO a Catalunya, Coscubiela, carregant una vegada més contra les decisions preses pels treballadors/es d'autobusos de TMB.

En l'altre costat, estem la majoria de conductors/es que hem dit per activa i per passiva, estant afiliats a qualsevol sindicat o sense estar en cap dels cinc existents, que volem els dos dies de descans setmanal sense augmentar la jornada diària ni perdre econòmicament.

Vam dir una vegada i una altra que volíem i volem negociar una sortida a la falta de descansos. Si fa falta ens podem reunir aquest vespre.

Vam dir una vegada i una altra que volíem i volem millorar els descansos dels conductors/es sense perdre el que tenim. Que no és molt, però val més això que res…

Federació Local de CGT Barcelona. Secretaria de Comunicació.