Els sindicats ho denuncien com un capítol més de la factura de l'alta velocitat
El Punt - 9/01/2007 - Ò.M.. Reus .- L'estació de tren de Reus ha deixat de tenir servei de venda de bitllets i d'informació al viatger atesos per personal entre les deu de la nit i les sis del matí. L'administrador d'infraestructures ferroviàries (Adif) assegura que ha fet aquesta retallada per la coincidència de tres baixes laborals a la plantilla que cobreix la terminal, però la CGT ho atribueix a un nou greuge contra el ferrocarril convencional en favor de l'alta velocitat (TAV), com la supressió del tren diürn a Madrid.
+Adif ha informat del canvi d'horaris de servei a Reus a través d'un cartell. Foto: JUDIT FERNÀNDEZ |
El Sindicat Federal Ferroviari de la CGT va denunciar ahir la supressió del torn de nit a l'estació de Reus mitjançant «una decisió unilateral de la direcció executiva d'Estacions d'Adif», que es va fer efectiva, segons va admetre la mateixa empresa pública, el passat dia 1 de gener. Des d'aleshores, els passatgers que han d'utilitzar l'estació de nit no poden comprar-hi els bitllets ni tenir accés a informació de primera mà, ja que també ha quedat suprimit el servei de megafonia. La mesura afecta dos trens de llarg recorregut, els que van a Bilbao (23:14 h) i Madrid (23:56 h), i també el primer tren amb destinació Tarragona-Barcelona (05:01 h) i el primer regional (5:37h). En aquest últim cas és el revisor o el personal del tren els que expedeixen directament els bitllets, mentre que per pujar als altres tres combois s'hauran d'haver comprat els bitllets de manera anticipada. A l'estació, entre les 22 h i les sis del matí, només hi haurà personal de seguretat.
La CGT, d'un costat, ha denunciat Adif a la Inspecció de Treball per haver modificat el gràfic vigent d'horaris pactat amb els sindicats, però sobretot lamenta que «s'estigui privant els ciutadans de Reus d'uns serveis de qualitat per facilitar la seva mobilitat». El sindicat, que ja va dur les seves queixes a la inauguració de la línia del TAV i de l'estació del Camp de Tarragona, aprofundeix en els mateixos arguments: «Des dels poders públics es potencia l'alta velocitat i el ferrocarril convencional queda en un segon pla, condemnat a l'abandonament».
El gremi ha enviat una carta a l'alcalde de Reus, el socialista Lluís Miquel Pérez, per facilitar-li més informació i per si cal prendre mesures conjuntes de pressió.
Adif diu que és circumstancial
Fonts de la companyia estatal, que depèn del Ministeri de Foment, van assegurar ahir que la situació que s'arrossega des del primer dia de l'any a l'estació de Reus és circumstancial, ja que han coincidit en el temps fins a tres baixes laborals i «no hi havia personal suficient per cobrir els tres torns establerts». L'administrador garanteix, però, que està estudiant mesures per reconduir aquest dèficit i restablir la normalitat i argumenta, per referir-se a l'impacte sobre l'usuari, que els serveis de tren afectats són bàsicament grans línies en què «les opcions de compra de bitllets són múltiples». La polèmica s'afegeix al malestar generat per la supressió del tren diürn que enllaçava directament Reus, Tarragona i Valls amb Madrid. De dia, a la capital de l'Estat només s'hi pot viatjar des de la Secuita.