Correos augmenta la precarietat dels contractes als seus treballadors
La Confederació General del Treball denuncia la precària contractació que Correos està realitzant als seus treballadors. Són els anomenats “contractes fixos-discontinus”, que en aquestes dates es realitzen per a substituir als empleats durant les seves vacances.
Amb l'entrada en vigor del nou Conveni Col·lectiu (al juny de 2006) es van crear a Correos dos noves modalitats de contractació: contracte a temps parcial i contracte fix-discontinu. Des de llavors, Correos ha fet ús de forma excessiva d'aquestes noves modalitats de contractació; doncs ha realitzat més de 4000 contractes d'aquests tipus.
Correos y Telegrafos és la major Societat Anònima de que disposa l'Estat, amb 65.000 empleats i uns beneficis bruts l'any 2007 de 149,6 milions d'euros. Tradicionalment, el personal que prestava servei en Correus ho feia en règim de funcionari; però des de l'any 2003, les noves incorporacions de personal estable ho van fer com personal laboral fix a temps complet i, des de 2006, a aquesta modalitat de personal laboral fix a temps complet es van unir les noves modalitats de contractació fixa a temps incomplet (a temps parcial o fixos discontinus).
En la nostra opinió, les noves modalitats de contractació només resulten interessants per a l'empresa, però no són atractives per a molts empleats ni útils per als ciutadans.
Amb les noves modalitats de contractació, Correos disposa d'una reserva de treballadors fixos discontinus que li permet substituir o reforçar al personal laboral fix a temps complet en l'època estival o durant la campanya de Nadal (en la localitat on els necessiti). Correos compta també amb contractats a temps parcial que li permeten reforçar durant unes poques hores el seu servei d'oficines i repartir els dissabtes els enviaments que s'han quedat acumulats durant la setmana.
No obstant això, molts dels empleats que presten servei a temps incomplet es van presentar en el seu moment a una oposició i van sol·licitar en primer lloc una ocupació a temps complet, que l'empresa no els va donar. Ara esperen que el procediment intern de concurs de trasllats els permeti algun dia arribar a una ocupació a temps complet (tal vegada després de diversos anys).
Per la seva banda, els usuaris del servei tampoc es beneficien de l'augment de la precarietat a Correos; doncs la menor experiència i la menor motivació es poden reflectir en un pitjor servei.
Finalment, desitgem assenyalar que la precarietat, la desregulació i la pèrdua de drets laborals són les constants que s'han repetit en tots els processos de Privatització, cap a on sembla que s'encamina Correos. És dubtós que algun procés de privatització hagi millorat el servei de forma evident, mentre està clar que tots els processos de privatització han implicat un augment dels preus per als usuaris.
Secretaria de Comunicació CGT Correos