Vaga del col·lectiu de comandament intermedi-maquinista cap de tren de l’AVE: possible radicalització del conflicte en breu
És molt trist veure una vegada i una altra com els gerents de RENFE, que se suposa estan al servei del ciutadà, es neguen a donar una sortida negociada a aquest conflicte que amenaça amb radicalitzar-se, quan ambdues parts sabem que la solució és ben senzilla: integrar a aquest col·lectiu en el nou document de Classificació Professional que s'està negociant.
La inoperancia de l'empresa, plegada completament a les pretensions del sindicat gremial, impedeix que aquest col·lectiu de treballadors pugui realitzar les seves funcions tal com estableix la Normativa Laboral de RENFE. Lluny d'això, la Direcció segueix en els seus plantejaments totalitaris entossudits a fer desaparèixer a aquests treballadors com responsables de la conducció de trens AVE per ample de via UIC.
En el matí del dia 24 de juliol, es va tornar a reunir el Comitè de Vaga de CGT amb RENFE en un nou intent de fer raonar a l'empresa, però tots els intents desenvolupats per aquest Sindicat han tingut el mateix resultat: xocar contra un mur. És més, en la tarda del mateix dia 24 hem intentat un acostament de postures a través de la Direcció d'AVE-Llarga Distància i, a pesar d'haver-nos manifestat prèviament estar disposats a negociar, la posició en la reunió per part de l'empresa ha estat la mateixa.
Des de CGT hem tractat de minimitzar les conseqüències de les vagues plantejades a través de la supressió del mínim de trens que puguin afectar als viatgers. Està doncs clar que qualsevol canvi en la prestació del servei que pugui afectar a un major nombre de viatgers serà únicament responsabilitat de la negació de la Direcció de l'empresa per mantenir unes condicions laborals dignes i professionals, segons reflecteix la nostra Normativa Laboral, per a aquest col·lectiu de treballadors.
Esperem que l'empresa recapaciti en els pròxims dies sobre la seva posició, d'altra manera, la prestació de serveis de trens AVE per ample UIC corre el perill de començar a generar grans problemes als ciutadans, que, repetim perquè quedi bé clar, serà sol i únicament responsabilitat de les Direccions de RENFE i d'AVE-Llarga Distància.
SFF-CGT
La vaga estava convocada des del 18 de juliol, tots els dies, de forma indefinida, amb el següent horari:
- Tots els DILLUNS, DIMECRES i DIVENDRES des de les 07:00h fins a les 10:00 hores, i des de les 15:00h fins a les 18:00 hores.
- Tots els DIMARTS, DIJOUS, DISSABTES i DIUMENGES des de les 07:30h fins a les 10:30 hores, i des de les 17:00h fins a les 20:00 hores.