CGT convoca aturades en el servei de venda de bitllets i punts d’informació en les estacions de tren els dies 5, 15 i 19 de setembre de 12 a 15 hores i de 20 a 24 hores
En el BOE del passat dia 5 d'Agost, ADIF va publicar la licitació per procediment obert, del contracte de servei i venda de bitllets en diverses grans estacions. Concretament les licitacions són les següents:
- Venda de bitllets de llarga distància (Nacionals i Internacionals) amb sortida el mateix dia de la venda en l'Estació de Barcelona Sants.
- Venda de bitllets de mitjana distància i proximitats a l'Estació de Barcelona Passeig de Gracia.
- Venda de bitllets amb reserva de plaça d'àmbit nacional i bitllets amb o sense reserva de plaça d'àmbit internacional a l'Estació de Barcelona França.
- Venda de bitllets de rodalies i mitjana distància a l'Estació de Tarragona.
- Venda de bitllets de mitjana distància a l'Estació de Lleida Pirineus.
- Venda de bitllets de rodalies i mitjana distància a l'Estació de València Nord.
- Venda de bitllets de rodalies i mitjana distància convencional amb sortida el mateix dia de la venda a l'Estació de Sevilla Santa Justa.
- Venda de bitllets amb sortida el mateix dia de la venda a l'Estació de Chamartín.
- Venda anticipada de bitllets a l'Estació de Puerta de Atocha.
- Venda de bitllets amb sortida el mateix dia de la venda a l'Estació de Madrid Puerta de Atocha.
A més, a la pàgina de ADIF, s'anuncia la licitació de la informació personalitzada a Madrid Chamartín, i de la informació i atenció al client de Barcelona Sants.
En una mostra clara de cinisme i menyspreu al que és un servei públic bàsic per a l'usuari del ferrocarril, i a les condicions de treball dels/les treballadors/es d'estacions, ADIF adopta aquesta decisió després de mantenir paralitzada l'oferta d'ocupació pública que respecte al personal d'estacions suposava l'ingrés de 77 nous treballadors i que va ser publicada per ADIF el passat 12 d'Abril en compliment del RD 66/08 de 25 de Gener sobre Oferta d'Ocupació Pública per a 2008.
La situació és especialment alarmant, al publicar-se aquestes licitacions cinc dies després d'haver-se ratificat un acord de desenvolupament de negociació, avalat pels treballadors/es d'estacions en assemblees i que ha significat la suspensió de les mobilitzacions que CGT estava portant a terme durant els últims 6 mesos. És necessari recordar que un dels punts reivindicatius d'aquestes mobilitzacions és la paralització de les externalitzacions.
Des de CGT ens hem dirigit per escrit al Director Corporatiu de RRHH, sol·licitant una reunió urgent, que ADIF ha declinat, i s'ha presentat la corresponent Comissió de Conflictes, pas previ intern a la convocatòria de vagues, amb l'ànim de resoldre per mitjà de la negociació aquesta situació. La postura inflexible de l'empresa ho ha fet impossible. Es tracta, sens dubte, d'una agressió tant a la qualitat del servei a l'usuari del ferrocarril com al nivell i qualitat de l'ocupació pública.
CGT ha convocat aturades per als dies 5, 15 i 19 de Setembre, de 12 a 15 i de 20 a 24 hores per a exigir d'una banda, l'anul·lació de la Resolució d'ADIF, instant a la seva publicació en el BOE per la qual es pretén la licitació per procediment obert del contracte de servei i venda de bitllets en diferents estacions de la Direcció executiva d'Estacions de Viatgers, a fi de respectar el nivell d'ocupació i les condicions de treball del personal de l'Empresa ADIF i específicament, les condicions laborals del personal depenent de la Direcció executiva d'Estacions de Viatgers, i, per una altra, que des de l'a Direcció de ADIF, s'insti al Ministeri d'Administracions Públiques perquè tiri endavant la OEP que cobreixi les necessitats dels increments en la demanda d'aquest servei i a més es reposi la taxa que l'empresa va assumir amb els sindicats signants del ERO.
Així mateix, la resta de sindicats amb representació en el Comitè General d'Empresa, excepte el SCF, han convocat aturades els mateixos dies i per a les mateixes franges horàries.
ADIF, aplica la Llei del Sector Ferroviari i aposta una vegada més per la precarietat laboral, amb treballadors pitjor formats, amb pitjors condicions de treball i retributives, que va en detriment de la qualitat del servei que s'ha de prestar als ciutadans/es. Les nefastes conseqüències d'aquesta Llei es van aguditzant pas a pas en el ferrocarril.
CGT lamenta haver d'arribar a la convocatòria de mobilitzacions, única via que ens queda per a lluitar per un ferrocarril públic i social per a tots i totes.
Sindicat Federal Ferroviari de la Confederació General del Treball