La Direcció de Transports de Barcelona manté la retallada de servei a partir del pròxim 15 de setembre
Després de la reunió celebrada avui 9 de setembre, no hi ha cap tipus de moviment per a evitar aquesta reducció de servei a partir del pròxim dilluns. És més, la Direcció de Transports de Barcelona s'ha negat a facilitar el lliurament de dades que s'estaven reclamant des del passat dia 1 de setembre. Això demostra que l'excusa que posa l'empresa, que parla d'un descens de passatgers no és real, i que el que estan fent és enganyar als treballadors/es i als ciutadans/es de Barcelona.
En contra de l'esperat, la Direcció de TB manté un immobilisme que frena qualsevol tipus d'acord per a evitar la retallada. Aquesta retallada afecta a més a la renovació dels conductors i conductores que es van contractar per a cobrir l'estiu, i que, per primera vegada, no continuaran a l'empresa, ni tenen una data prevista de reingrés.
Des del Comitè de conveni denunciem el descens d'un 7% d'hores de servei que es dóna a la ciutadania.
Línies / Feiners / Dissabtes / Festius
10 / 0,10% / -13,24% / -13,48%
17 / -11,32% / -9,54% / -4,27%
19 / -7,41% / -23,41% / -13,08%
24 / -5,26% / -3,15% / -2,17%
28 / -10,20% / -1,09% / 0%
32 / -16,35% / -25,44% / 0%
45 / -5,77% / -13,76% / -5,11%
47 / -3,04% / -3,59% / -6,91%
71 / -6,65% / -18,87% / 0%
73 / -4,69% / -8,03% / -11,53%
74 / -7,86% / -22,23% / 0%
76 / -0,59% / -18,04% / 0%
92 / -4,48% / -13,77% / -11,64%
116 / -8,83% / 0% / 0%
117 / -4,01% / 0% / 0%
120 / -16,20% / -25,83% / -25,83%
Com pot apreciar-se, en el quadre hi ha línies que reduïxen el servei fins a un 16% en dies laborables. També denunciem, que molts dels increments de servei en cap de setmana que es van implantar durant l'any 2007, queden ara en no-res ja que es redueïx servei en moltes de les línies de l'empresa.
Observi's que hi ha reduccions de fins al 25% com és el cas de la línia 32. Únicament, la línia 10 creix en servei, de tots els descensos que s'aprecien en el quadre, només hi ha una línia que ho incrementa, i aquest augment correspon a 17 minuts de servei en el carrer. L'excusa de TB de que hi ha línies que reduïxen servei, però que aquest és compensat per un augment en unes altres, cau pel seu propi pes.
Aquest quadre pertany a les línies de la cotxera de Horta, i és només un exemple, de les 47 línies que canviaran d'horari el dia 15. No són les úniques. Des de l'empresa se'ns ha dit que els canvis d'horari es poden seguir produint al llarg de la tardor, tant en línies noves, com en línies que ja han canviat. Això afecta a l'estabilitat dels treballadors, ja que canvien d'horari molt freqüentment, en contra dels acords signats, que planifiquen una estabilitat d'almenys dos anys, que és el període que els conductors més veterans escullen perquè no variï en demasía els seus temps de treball i de descans.
Suposem que TB tornarà a negar el descens de servei. Seran els ciutadans que pateixin aquesta reducció els que haurien de valorar qui diu la veritat o no. Els treballadors observem impotents, com deixem passatge en moltes parades perquè no caben en l'autobús. A partir del dilluns seran més persones. La Direccióde TB es basa en un descens de validacions dels bitllets. Qualsevol conductor o conductora sap que molts passatgers no poden validar el seu títol de transport perquè no poden accedir a les màquines de tan plens que van alguns autobusos.
La confiança dels passatgers passa per donar més servei, augmentant els cotxes que circulen, i esperant menys en les parades. La solució que ha pres TB no és la correcta. Esperem que les cartes al director dels diaris no s'omplin de cartes de denúncia pel mal servei donat per Transports de Barcelona, SA.
Altres línies retallades, segons TB, per obres viàries:
L 11: - 16.50 HORES - 9.88% DE SERVEI
L 26: - 18.23 HORES - 19.50% DE SERVEI
L 40: - 15.87 HORES - 9.28% DE SERVEI
Comitè de Conveni de Transports de Barcelona