CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

CGT rebutja els Expedients de Regulació d’Ocupació presentats en el sector de l’automòbil

Dimarts, 7 octubre, 2008

La Coordinadora del sector de l'automòbil, de la FESIM-CGT, reunida a Saragossa, ha analitzat l'actuació tant de les empreses constructores com de les auxiliars amb la presentació d'ERO en les últimes setmanes. La presentació de les dades exposades pels participants en aquesta reunió ha dut a les següents valoracions i conclusions:


- En la majoria de les empreses els plantejaments d'excedent no responen només a la caiguda de vendes, si no a la voluntat d'aprofitar la psicosi de crisi per a realitzar reestructuracions, augments de productivitat i canvi de contractes fixos per eventuals. En efecte, les reduccions de producció respecte a 2007 signifiquen generalment menys del 8% i no obstant això l'aplicació d'ERO es realitza en tants per cent molt més elevats.

- Les empreses estan sol·licitant l'atur per a les seves plantilles abans de produir-se els efectes reals sobre les produccions. Encara que les dades de vendes a Espanya parlen de més d'un 20% de descens, les vendes a Europa i en la resta del món tot just arriben a un descens del 2%. Tenint en compte que els cotxes produïts a Espanya es destinen en un 70% a l'exportació, s'enfonsen la majoria de les justificacions de les empreses per a demanar els ERO.

- Des de la Coordinadora de l'Auto de la FESIM denunciem que una de les causes de l'actual situació de crisi ha estat l'actuació de les multinacionals de l'auto que han dut a centenars de milers de treballadors a rebaixar els seus salaris i condicions de vida per mitjà d'acords de dobles escales salarials, augments de productivitat i flexibilitat, empobrint a la població i per tant ajudant a la tan airejada crisi.

- Insistim i revindiquem que aquesta crisi ha d'anar a càrrec d'unes empreses que en els últims 10 anys han tingut, en el conjunt del sector, més de 15.000 milions de € de benefici, a més de les aportacions directes en compra de materials a les cases matrius, valorades en altra quantitat similar de benefici.

- Per això exigim a les administracions públiques, estatals i autonòmiques, el rebuig dels Expedients de Regulació d'Ocupació a les empreses i l'exigència de solucions pactades amb els treballadors en les quals siguin les empreses qui suportin el cost d'aquesta situació per mitjà de la reducció de la jornada, la reducció dels inhumans ritmes actuals de producció, i la condonació dels deutes de borses d'hores acumulades, sobretot pels augments de productivitat dels últims anys.

Des del conjunt de seccions sindicals de la CGT al sector de l'automòbil anem a desenvolupar en el concret de cada empresa, plataformes reivindicatives en línia amb aquestes propostes, convocant a les plantilles afectades a les mobilitzacions que siguin necessàries perquè siguin les empreses qui carreguin amb els costos d'aquesta situació i així impedir que de nou la voracitat i avarícia de les empreses dugui als treballadors de l'auto a noves pèrdues de condicions de caiguda i treball.

FESIM-CGT

www.cgt.es/fesim/