CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

L’ERO de Nissan: una veritable estafa

Dimecres, 22 octubre, 2008

Era l'any 2003 quan, NISSAN MOTOR IBERICA, decideix realitzar un canvi en la Direcció de la planta de Barcelona, contractant a un neo-liberal anomenat José Vicente de los Mozos com Director de la planta de Barcelona. La missió d'aquest mercenari era, segons ell mateix, donar viabilitat a una planta en perill d'extinció. El principal model de gestió que va implantar NISSAN, per aquell temps, impulsat per Carlos Goshn, basava la viabilitat de la planta en la reducció de costos. Pel que fa a NISSAN a Barcelona, aquesta reducció, tenia dos eixos principals: la reducció dels costos logístics i la reducció dels costos laborals.


El primer eix comportava, una reducció brutal de l'ocupació quant als treballadors pertanyents al subministrament de material tant a nivell intern de la planta, com a nivell extern en el cas d'empreses proveïdores. El segon, del conegut pla TOP’07, reducció de costos del 31% en 4 anys, va suposar, no sense el consentiment i suport dels sindicats majoritaris, l'empitjorament de les condicions laborals i socials dels treballadors de NISSAN.

Es va realitzar un increment brutal del ritme de treball en les cadenes productives, es van eliminar coeficients de fatiga dels cicles de treball, es va reduir el temps de pausa per entrepà, es va passar a penalitzar en absentisme per IT, etc.

Basada en aquest sistema, la planta de Barcelona, produeïx els vehicles, NISSAN PATHFINDER i NAVARA, com 4x4, a més de la furgoneta X-83, que sota una mateixa plataforma es denomina NISSAN PRIMASTAR, RENAULT TRAFFIC i OPEL VIVARO.

En aquesta època NISSAN, no solament produeïx, si no que, sobre produeïx. Durant aquests anys i fins a Juliol d'aquest mateix any. No s'ha deixat de treballar dies addicionals als establerts en el calendari laboral. Ampliant la jornada industrial, amb la mal anomenada flexibilitat. Any rere any, no s'ha deixat d'incomplir la llei en qüestió d'excés d'hores extraordinàries. Any rere any, han estat en mans de la Inspecció de Treball.

En aquests últims 5 anys NISSAN MOTOR IBERICA, no ha deixat d'obtenir beneficis, 300 milions de €.

Què pretén en aquests moments NISSAN?

L'anomenada crisi, ha arribat al cervell de la directiva de NISSAN, amb el seu nou director, un kamikaze, Fumiaki Matsumoto, pretenent aprofitar la conjuntura econòmica actual, per a realitzar uns canvis estructurals en la planta de Barcelona. Volent canviar el sistema productiu anterior. Produir al 100% de la capacitat productiva, 3 torns de treball. Per a treballar segons l'estàndard NISSAN, 2 torns de treball.

Aquests canvis pretesos per NISSAN, suposen l'eliminació de 1680 llocs de treball, dintre de la planta de Barcelona. Iniciant-se una deslocalització parcial de produccions i podent acabar en una deslocalització total de la marca.

No hem d'oblidar, que l'eliminació d'aquests llocs de treball no suposa “solament” la retallada d'ocupació a NISSAN, hi ha milers de treballadors d'empreses proveïdores i subcontrates que també perdran la seva ocupació, i que amb suport i solidaritat hem de rebutjar.

La CGT ha demanat la dimissió de tota la cúpula directiva de NISSAN, per ser responsables i botxins d'aquesta massacre contra els treballadors.

Des de la CGT, allà on ens hem reunit, no solament hem demanat el rebuig a aquest ERO, hem exigit la persecució d'aquest tipus d'actituds d'aquestes empreses que solament pretenen mantenir els seus nivells de beneficis amb els diners públics a costa d'ESTAFAR, tant a treballadors com a societat. Oblidant-se de la responsabilitat social que una empresa amb beneficis ha de tenir i hem d'exigir.

Per tot això, els treballadors/as de NISSAN hem convocat una manifestació, contra els acomiadaments i per un Pla Industrial que garanteixi el futur de la planta.

DIJOUS 23 D'OCTUBRE DE 2008

PLAÇA URQUINAONA 18:30h.

NO ALS 1680 ACOMIADAMENTS A NISSAN!!!

Secció Sindical CGT Nissan

cgtnissan.blogspot.com/