SEAT: Enfront d’un ERO abusiu: setmana de 35 hores! Reingrés d’Alberto García ja!
La Direcció de SEAT aprofita la crisi provocada per un sistema capitalista embogit i especulador, per a obtenir nous avantatges i recursos a costa de la plantilla i dels fons socials de l'estat. VW va obtenir en el primer semestre d'aquest any 3.400 milions d'euros (21,8% més que en 2007), ha vist triplicar el valor de les seves accions i aguanta la reculada del mercat europeu millor que ningú gràcies a les seves vendes en els mercats emergents.
Tot el món sap que VW obté grans beneficis de SEAT a través de múltiples vies, en particular la importació de components des d'Alemanya A que ve doncs tanta pressió amb un Expedient de Regulació d'Ocupació on gairebé la meitat de l'excedent de personal en el 2009 és resultat de l'augment de productivitat previst per a aquest any?
A més, l'Empresa va amortitzar diversos centenars de llocs de treball amb l'acord d'acomiadaments pactat en el 2005, a partir del 2007 va reduir plantilla a través dels acords de Prejubilacions i baixes voluntàries, i a tot això cal sumar l'estalvi durant els últims anys de 1.700 llocs de treball amb l'aplicació dels nous sistemes de productivitat, SPS, etc.
És un escàndol social que la contribució de la plantilla, el seu major esforç i explotació, vagi destinat exclusivament a les butxaques de la multinacional, i solament s'hagi reduït la jornada laboral un miserable dia en els últims cinc anys!!! És hora d'equiparar-nos amb la jornada laboral dels treballadors de VW! Condonació del deute horari + Reducció de jornada i l'ERO a la galleda d'escombraries!
Quina credibilitat mereix la Direcció d'una empresa que va fer frau en el ERO del 2005? Ja ens hem oblidat que a les poques setmanes d'acomiadar a 660 treballadors tornava a contractar nous treballadors amb un salari inferior?, Ja no recordem que a principis de 2008 va comunicar per Burofax a gairebé un centenar de treballadors acomiadats que no serien reincorporats a SEAT, deixant amb el "cul a l'aire" als sindicats que van signar l'acord d'acomiadaments i prometien que tot el que volgués anava a reingressar a SEAT?
Quin respecte mereixen els compromisos de la Direcció de SEAT quan encara segueix en el carrer el company acomiadat Alberto García, malgrat que va ser apte en la revisió mèdica realitzada abans de l'estiu? La plantilla de SEAT pot creure els plans d'una Direcció, que canvia les dades i objectius de producció sobre la marxa, enmig del període de consultes i negociacions de l'ERO? És creïble una Empresa que incompleix sistemàticament la seva planificació de models, sense donar explicacions convincents, simplement perquè l'hi ordenen des de la casa matriu de VW a Alemanya? Quina garantia té la plantilla que l'ERO de suspensió temporal de contractes, per molt que ho adornin, no es converteixi en una ratera per a qui es vegi afectat?
Amb claredat, la Direcció de SEAT té un greu problema de credibilitat. La té amb el conjunt de la plantilla a la qual abusa i explota, amb l'administració pública a la qual defrauda, amb els Tribunals de Justícia que han rebutjat els seus recursos i confirmat 34 sentències d'acomiadament nul per vulneració de drets fonamentals, també amb els acomiadats/des de SEAT que van sofrir en les seves carns la voracitat de la multinacional i observen amb creixent indignació que un llarg conflicte encara segueix obert.
La representació sindical a SEAT no pot seguir de braços creuats davant l'actitud irresponsable de SEAT. En certa mesura l'actitud xulesca de la Direcció de SEAT és conseqüència de l'abandó dels sindicats que signen acords que no fan respectar. Els treballadors solament podem confiar en nosaltres mateixos, en la nostra força i unitat.
A pesar del trauma que va significar l'acomiadament de 660 companys/es, amb esforç, lluita, perseverança i solidaritat vam aconseguir el reingrés d'una gran part. Amb major raó, si la plantilla de SEAT s'uneix i mobilitza podrà detenir les amenaces de SEAT i del seu President, i derrotar-los si gosen dur-les endavant.
Pel que fa als que vam ser acomiadats/des en l'expedient del 2005, estarem al costat de la resta de treballadors per a enfrontar-nos a qualsevol amenaça. Impulsarem la solidaritat amb la lluita dels treballadors d'altres empreses com NISSAN, etc. En l'immediat prepararem accions d'impacte mediàtic per a aconseguir el reingrés del company Alberto García, i tancar per fi aquest llarg conflicte.
Barcelona, 23 Octubre 2008.
Assemblea acomiadats/des de SEAT