ADIF: A Serveis Logístics ens sobren els motius per a la mobilització
A SERVEIS LOGÍSTICS ENS SOBREN ELS MOTIUS PER A LA MOBILITZACIÓ
No cal recordar el camí recorregut per CGT en la defensa dels interessos dels treballadors de Serveis Logístics i sobre el futur de les Instal·lacions Logístiques motivat per les maneres de Gestió que l'empresa està duent a terme. Després de tant reclamar informació dels plans de l'empresa envers les terminals i els seus treballadors, aquesta ens ha transmès la informació que sembla ser la punta d'un gran iceberg on tot passa per l'ajust, la reestructuració i en definitiva, la pèrdua de drets i condicions de treball.
L'empresa no para en el seu continu martelleig sobre la pèrdua d'instal·lacions gestionades per Adif,perdent-se una per una, terminals o apartadors, sobretot les més rendibles, a favor de les empreses privades, amb l'avanç de les Formes de Gestió d'Autoprestació i Risc i Ventura, i mentrestant, sembla que la resta d'organitzacions que componen el CGE són alienes a aquestes envestides empresarials.
De les 75 instal·lacions logístiques existents, en les que hi ha actualment 3 que estan gestionades en mode Risc i Ventura, l'empresa proposa en l'horitzó del 2015 una reducció que suposaria deixar a 31 les dependències que se seguirien gestionant per Adif en mode gestió directa, 11 passarien a Risc i Ventura, 24 passarien a ser tractades en mode d'Autoprestació, 7 que passarien a integrar-se en una
única ILP com a complex ferroviari i 2 que seran tancades.
Així mateix per a la sostenibilitat de la Direcció de SS. LL., L'empresa proposa una reducció del 35% de els RR. HH. existents, i el que és pitjor, comença a aparèixer el fantasma de la reclassificació del personal (Cosa que ja s'està fent en algunes dependències com a experiències pilot), i mobilitats geogràfiques forçoses.
Paral·lelament a tot això, els informes que emeten el CRF i la Comissió Nacional de la Competència no són gens favorables i en les conclusions es diuen coses com: manca efectiva de competència en el transport i posició predominant de RENFE-Operadora, males infraestructures, manca de flexibilitat en la gestió de les Terminals, pèssima prestació de serveis ACA, traves administratives per a obtenció de títols habilitants, cànons injustos etc.
És el moment de dir prou, és el moment que donem una resposta contundent a les agressions que des de l'empresa, el ministeri de Foment i les recomanacions de la CEE s'estan produint.
És per això que des de CGT ens hem posat en marxa amb una sèrie de mesures de pressió que ens han de fer un front de resistència a SS. LL. contra els plans de l'empresa.
Així doncs demanem a tots els treballadors de SS.LL. el seu suport assistint a la manifestació convocada per CGT per al pròxim dia 29 de juny a Madrid i secundant les pròximes Vagues que anem a convocar a l'estiu.
¡L'ÚNICA SOLUCIÓ ÉS LA MOBILITZACIÓ!
www.sff‐cgt.org
e‐mail: sff‐cgt@cgt.es
TWITTER @SFFCGT
#ferrocarrilpublicoysocial