CGT denuncia l’abandó de la gestió del servei públic a ADIF
CGT manifesta el seu contundent rebuig al projecte d'ADIF d'eliminació de la venda anticipada de bitllets de llarga distancia els caps de setmana i a la reorganització d'horaris de venda d'aquests bitllets a l'estació de Barcelona Sants, adverteix de la progressiva pèrdua de la qualitat en el servei prestat i denuncia l'abandó de la gestió del servei públic.
La Direcció executiva d'Estacions d'ADIF, aprofita l'actual crisi econòmica amb un projecte encaminat a que els ciutadans s'acostumin a l'ús de les màquines expenedores de bitllets, i a la venda de bitllets per Internet, el que fa desaparèixer personal ferroviari de les estacions i el minvament de forma clara la qualitat del servei públic ferroviari, el que és contrari als interessos de totes les usuàries.
L'eliminació de la venda de bitllets de llarga distancia els caps de setmana a l'estació de Barcelona Sants i la reorganització horària d'aquest servei adaptant-lo a horaris comercials, en els quals moltes persones no disposaran de temps per a acudir a les estacions, perjudica als usuaris del ferrocarril, que veuen com una vegada més, s'adopten mesures basades en l'estalvi econòmic, en detriment de la rendibilitat social que el ferrocarril ha de proporcionar, quant a servei públic.
CGT ve portant a terme de forma constant, des de molt abans de l'aprovació de la nefasta Llei del Sector Ferroviari en l'any 2005, una campanya en contra de la precarització del servei públic que solament obeeix a causes estrictament econòmiques i a la seva continuada privatització.
CGT entén que els/les ciutadans/es paguen els seus impostos i que per tant tenen dret a un servei públic que permeti, en horaris i serveis, donar resposta a les necessitats de la gent.
Des de CGT ens posicionem, per tant, en contra de la decisió d'ADIF, pactada amb la resta de sindicats, de reduir i eliminar servei de venda anticipada i realitzarà totes les gestions al seu abast per a revertir aquesta situació.
Animem als usuaris del ferrocarril a que de forma massiva reclamin en les estacions un servei públic de qualitat i es posicionin en contra de decisions que no són més que l'avantsala de l'eliminació definitiva del servei d'informació i venda. Sobretot perquè hi ha alternatives viables i lògiques, tota la societat, en el seu doble paper d'usuària i propietària d'aquest Sector Públic Ferroviari, ha de participar i intervenir en les decisions que afectin al futur del mateix.
CGT, reafirma la seva voluntat de seguir lluitant per un transport ferroviari col·lectiu, públic i eficaç, on els treballadors tinguin unes condicions de treball dignes, mantenint i augmentant el nombre de llocs de treball, on la societat pugui gaudir d'un Servei Ferroviari on prevalgui la qualitat del servei i la seguretat de tots, obligant a les Direccions tècniques i polítiques al manteniment d'un servei públic, segur, social i efectiu. CGT repartirà octavetes als usuaris/es del ferrocarril denunciant aquesta situació i animant a exigir un servei públic de qualitat.
SECCIÓ SINDICAL DE BARCELONA DEL SECTOR FEDERAL FERROVIARI DE LA CONFEDERACIÓ GENERAL DEL TREBALL (SFF-CGT)