Es desconvoquen les vagues del Remolc Portuari del Port de Barcelona
El Sindicat de Treballadors de la Marina Mercant de CGT felicita als treballadors.
STMM - CGT denuncia l'ambició desmesurada d'alguns empresaris del sector.
Amb el suport i la unitat dels tripulants, la CGT deté un nou intent de soscavar els drets guanyats amb anys de lluita.
L'ambició desmesurada d'alguns empresaris i la prepotència amb la qual actuen està posant en escac drets aconseguits, durant anys de lluita i treball, pels tripulants dels remolcadors de Barcelona. Igual que passa en tants llocs, avui se senten més forts per a arrabassar-nos el que és nostre, el que és de tots i totes.
No importa tenir quantiosos beneficis, cal acumular més i més, encara que sigui a costa de depauperar les nostres vides.
Des d'un principi CGT i els seus representants s'han mantingut ferms davant les intencions de les Direccions de REBARSA - SAR, deixant clar que no anaven a acceptar ni retallades salarials, ni reduccions de plantilla, ni imposicions caciquils de cap tipus.
Davant la greu actitud de l'empresa, els treballadors van veure necessari convocar diverses jornades de vaga. Després d'una reunió al llarg de tota el matí del dia 12, entre ambdues parts; social i empresarial, i a través de la mediació del "Departament de Treball” de la Generalitat Catalana s'ha arribat a un acord a última hora per a desconvocar la vaga que anava a iniciar-se el dimecres 13.
La part social, partint des del mandat sobirà de les últimes assemblees de treballadors, ha aconseguit la seva única pretensió, que era des d'un principi evitar una inaplicació imminent de la "jornada" i el "sistema de treball", que ens hauria condemnat a la precarietat més absoluta i irreversible, així com a l'acomiadament col·lectiu de 23 treballadors (33% de plantilla de flota). També s'ha aconseguit el compromís de la part empresarial d'esgotar el Conveni Col·lectiu vigent, i respectar un període d'ultraactivitat del mateix de 15 mesos (fins a 7 d'abril de 2015; 3 mesos més dels que imposa l'última Reforma Laboral), a partir de la finalització de la seva vigència (31-12-2013).
Així doncs, el 7 de gener de 2014 s'iniciarà, esperem que de forma normalitzada, la negociació per a arribar a un nou Conveni Col·lectiu. No obstant això, ja donem per segur que la lluita continuarà.
Agraïm la solidaritat i el suport rebut pel sector, i especialment als nostres companys de CGT, i hem de fer també especial esment al SAME, que com és habitual ha estat al nostre costat i treballant braç a braç amb la CGT.
Enrique Tarrida Martínez Secretari General del Sector Mar i Ports de la CGT