CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Signat el XXI Conveni Col·lectiu de Contrates Ferroviàries

Dilluns, 30 desembre, 2013

El 16 de desembre, les Patronals i UGT_CCOO, han acordat i signat el XXI Conveni Col·lectiu de Contrates Ferroviàries. Per a CGT, la signatura d'aquest nou conveni és absolutament negativa per als interessos dels treballadors i signat a esquena dels mateixos. Un acord que suposa pèrdua de poder adquisitiu i majors beneficis per a les Patronals.

Des de CGT vam mostrar el nostre rebuig per la falta de participació i consulta als treballadors afectats. Venim arrossegant una pèrdua econòmica des de la signatura del XX Conveni el 2008, una constatació d'aquest fet, és que ens van prendre una part del plus de transport cotitzable, que ens era d'aplicació tant en períodes de baixes per malaltia, per accident laboral així com per jubilació, o sigui 60 euros per 16 mesos des de la signatura del conveni fan un total de 960 euros, a més del perjudici d'haver-nos minvat la nostra base de cotització,… i suma i segueix… I vénen a dir que han estat diversos mesos de dures negociacions.

La realitat és la següent:

- Vigència: des de 1 de gener del 2013 fins al 31 de desembre de 2016 .

- Pujada salarial: congelació el 2013, 2014, i 2015, i en l'any 2016 s'incrementarà un 0,5%.

- IT: primera baixa per malaltia en un any es queda tal com estava en el XX Conveni. Quan es produeixi la segona baixa per malaltia en un any d'un treballador/a de el sector de neteja i serveis auxiliars, es percebrà en funció de la següent escala:
• Del 1 al 3 dia: fins al 65% de la base de cotització.
• Del 4 al 15 dia: fins al 75% de la base de cotització.
• Del 16 al 30 dia: fins al 100% de la base de cotització.

- Els dies de conveni i lliure disposició: Quant als primers, cedeixen transitòriament els 4 dies en el 2014 i 2015, i en el 2016 tindrem 1 dia, recuperant-se els quatre al final de la vigència del conveni. Quant als segons, 1 dia en el 2014 i 2015, 2 dies en 2016, tornant-se a recuperar els tres al final de la vigència del conveni.

- Plus de transport i plus vestuari: la part de cotització, es resta del plus de vestuari i se suma en el plus de transport, sumant així el mateix import pels dos conceptes sumats durant tota la vigència d'aquest conveni.

- Jornada (art. 20): s'introdueix un paràgraf en el qual s'estableix el 10% de jornada irregular.

- Llicències retribuïdes: un dia per malaltia greu, dues per mort de nebots i un dia per mort d'oncles.

- Vacances (art. 25): es reflecteix un canvi de redacció perquè en els centres en els quals es produeixi un augment de càrregues de treball en vehicles ferroviaris a l'estiu, es gaudeixin 16 dies en aquest període i 15 en la resta de l'any.

- Antiguitat (art. 30): es passa de quatriennis a quinquennis, consolidant-se el ja cobrat fins a desembre del 2013 i passant a quinquennis a partir de gener de 2014.

- Plus promoció (art. 49): el 2014 es percebrà als 58 anys i sis mesos i en l'any 2015, als 59 anys.

- Plus per edat (art. 50): el 2014 es percebrà els 59 anys i sis mesos i 60 anys 2015.

- Roba de treball (art. 64): una dotació a l'hivern i una altra a l'estiu.

- Faltes (art. 83): s'introdueix com motiu de falta lleu, “la falta injustificada d'un dia al mes en el treball”.

- Delegats sindicals (art. 77). S'han reduït les hores, quedant de la següent manera: en centres de 11 a 20 treballadors, 28 hores/mes. En centres de 21 a 49 treballadors, 42 hores/mes. En centres 50 a més, 56 hores/mes.

El dret a un conveni digne no és una concessió gratuïta de ningú, ni una obra de misericòrdia. La regulació normativa és imprescindible per a salvaguardar els drets dels treballadors, tenint els sindicats, com principi i fi, materialitzar aquest dret sempre en benefici dels interessos de la majoria dels treballadors i, per descomptat, mai servint a interessos particulars i aliens als mateixos.

Després d'anys de passivitat i consentiment és una desvergonya que ara aquests sindicats diguin que han negociat prenent consciència sobre la “situació crítica que patim”. Situació crítica que Reforma laboral rere Reforma laboral ells han anat engendrant, assentant i gestionant.

Sector Federal Ferroviari de la CGT

http://www.sff‐cgt.org
twitter: @SFFCGT