El Metro de Barcelona ofereix un servei deficient tot l’any excepte la tarda de l’11 de setembre
EL METRO DE BARCELONA UN SERVEI DEFICIENT TOT L'ANY EXCEPTE LA TARDA DEL 11 DE SETEMBRE
La Secció Sindical de CGT de Metro Barcelona denuncia públicament, davant tots els ciutadans i la premsa de Barcelona, la precària situació en la qual l'Ajuntament està deixant el servei de metro des de fa més d'un any i que, a més, durant aquest estiu s'està veient agreujada fins a uns límits que ratllen la imprudència temerària.
La política de retallades impulsada per la Direcció (socialista), amb el beneplàcit de l'Ajuntament (CiU), van més enllà de les congelacions salarials que s'han encebat durant 4 anys amb els treballadors i, més greu encara, amb la retallada de l'ocupació base, repercutint DIRECTAMENT en el servei que es dóna al passatger habitual, que usa el metro com l'ÚNICA possibilitat de transport.
Solament es cobreixen les baixes per jubilació i no al cent per cent. La resta de les baixes per invalidesa, defunció, promoció, acomiadaments, etc… porten anys sense cobrir-se. Hi ha també que afegir que els treballadors que substitueixen als que es van de vacances els fan contractes al 75% de les hores i en menor nombre que al personal a substituir per vacances. Tot això provoca que sigui físicament impossible cobrir la totalitat dels llocs de treball necessaris per a oferir un servei correcte, trobant-nos amb que DURANT TOT EL DIA MÉS DE 1/3 (+ - 40) DE LES ESTACIONS ESTAN BUIDES DURANT LLARGS PERÍODES DE TEMPS.
- Milers de persones al dia es troben en instal·lacions de metro buides, on no pot trobar-se a cap responsable de l'empresa que pugui intervenir davant qualsevol incidència, havent d'esperar molt temps per a ser atès correctament.
- Una altra repercussió és la que provoca que s'hàgin de RETIRAR TRENS PER NO TENIR SUFICIENTS CONDUCTORS, ampliant-se els temps d'espera i les freqüències de passada.
- Durant aquest estiu hi han hagut estacions que HAN ROMÀS OBERTES TOTA LA NIT PERQUÈ NO HAVIA PERSONAL PER A TANCAR-LES, quedant abandonades a la seva sort.
Aquests fets i un pèssim sistema organitzatiu estan aconseguint degradar el servei fins a uns límits que nosaltres considerem perillosos.
Per a la CGT, paral·lelament es realitzen “operacions d'imatge” del Sr. Alcalde, que anuncia i ordena reforços de servei davant mobilitzacions molt concretes, com per exemple per a la tarda del 11 de Setembre, però no per a la resta dels dies de l'any, reforços que no poden ser assumits pel personal que actualment existeix en plantilla, la qual cosa obliga a “forçar” a molts treballadors a cobrir aquest servei extra amb uns costos que paguem TOTS ELS CIUTADANS i amb una fi clarament partidista. El Sr. Alcalde vol un transport perfecte durant UNA SOLA TARDA, oblidant-se que a l'endemà dels milers de barcelonins que viatgen amb el metro per a anar a treballar, oferint per a ells un METRO DEFICIENT.
La CGT de Metro exigim una solució estructural que garanteixi un bon servei públic de metre i no rentats de cara puntuals que solament tenen utilitat mediàtica i rendiment per als polítics.
MIGUEL ANGEL, CGT-METRO Barcelona, 628 726 313
CARLOS NAVARRO, CGT-PREMSA BARCELONA, 649 839 490
Més informació: