La Generalitat alerta de la fragilitat del sector de l’automoció a Catalunya
- El govern català aprova un pla amb una inversió inicial d'1,5 milions d'euros per internacionalitzar-lo
- Treballadors de SAS van bloquejar ahir l'entrada a la fàbrica de Martorell del proveïdor de Seat DHL
- Empleats de SAS aturen tres hores algunes línies de Seat
JORDI TORRENTS. Barcelona
El sector de l'automoció suposa més d'un 10% del volum de negoci de la indústria catalana, però el tancament de diverses empreses en els darrers anys –amb casos com els de Lear, Valeo, Nacam i els més recents de SAS i Copo Fehrer– han encès els llums d'alarma, especialment entre firmes dedicades a subministrar components als grans fabricants. Un estudi presentat ahir pel Copca –consorci vinculat a la Generalitat– alerta que les companyies d'aquest segment són «molt sensibles a la globalització», motiu pel qual el govern català ha aprovat un pla per internacionalitzar el sector, amb un pressupost inicial d'1,5 milions.
+ El conseller Josep Huguet, ahir, amb representants del sector de l'automoció. / Foto: EL PUNT |
NUL·LITATS RATIFICADES
També ahir, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya va ratificar tres sentències més de nul·litat –ja en són 30– obtingudes pel col·lectiu d’advocats Ronda sobre alguns dels 660 acomiadaments del 2006 a Seat. Pel col·lectiu, «es confirma la discriminació sindical» cap a afiliats al sindicat CGT.
Protesta dels treballadors de SAS
Treballadors de SAS –proveïdora durant dotze anys de Seat– van bloquejar ahir l’entrada a la fàbrica de Martorell del proveïdor de Seat DHL, encarregat de subministrar cablejat per al tauler de control de l’Ibiza i el Córdoba. Segons el comitè de SAS, durant tres hores van quedar aturades les línies de muntatge dels dos models , fins que els antiavalots van desallotjar els treballadors. L’acció coincidia amb el primer dia de treball del nou proveïdor, Peguform, firma que ofereix condicions salarials més baixes.
Empleats de SAS aturen tres hores algunes línies de Seat
La tensió que viuen els 300 treballadors de SAS –proveïdora durant dotze anys de Seat i pendent, avui mateix, d’un expedient de regulació (ERO) per tancar la factoria d’Abrera– va provocar que un centenar bloquegessin ahir al matí l’entrada a la fàbrica de Martorell del proveïdor de Seat DHL, encarregat de subministrar cablejat per al tauler de control de l’Ibiza i el Córdoba. Segons el comitè de SAS, l’acció va provocar que, durant tres hores, quedessin aturades les línies de muntatge dels dos models –dels quals Seat en produeix 965 al dia–, fins que antiavalots de la Guàrdia Civil van desallotjar els treballadors. L’acció coincidia amb el primer dia de treball del nou proveïdor, Peguform, firma que ofereix condicions salarials més baixes.