A Seat ens mereixem un bon conveni
La tornada de les vacances ens ha sorprès amb escrits de l'empresa que superen el sarcasme i la ironia. Anomenar-nos supermans i superwomens o pretendre que la SEAT és un Spá on estem millor que a les vacances, no fa cap gràcia. Per als tècnics ha estat menys agradable encara comprovar com l'empresa està obligant a gastar les hores acumulades per a justificar la seva inclusió en un futur ERO.
Però també hem vist algunes coses positives:
• Les vendes de SEAT han superat en els mesos de juliol i agost les previsions en uns 3.000 cotxes, el que ha comportat reduir els dies d'ERO previstos per a octubre.
• Malgrat la crisi, VW ha guanyat 500 MM€ en el primer semestre i preveu invertir 4.000 milions més a Xina. Davant les notícies que Alemanya i França han sortit de la recessió els beneficis finals del Grup en 2009 poden ser molt importants.
• El nou president anuncia un centre d'I+D per a noves motoritzacions ecològiques, com vam proposar la CGT el 2007, i es preveu que SEAT patrocini en exclusiva la Copa de la UEFA.
• Per fi, almenys un dels sindicats majoritaris reclama, com portem fent CGT, la constitució de la taula de Conveni.
Tenim per davant un “curs” complicat. Les empreses estan utilitzant la crisi per a aplicar reconversions, congelar salaris i treure de l'Estat diners en ajudes i atur (ERO).
Des de la CGT volem plantejar algunes qüestions perquè tant treballadors/es com la resta de sindicats les tinguem en compte de cara al que hem de defensar en els pròxims mesos.
• La pitjor manera d'enfrontar aquest període és que cada sindicat vagi pel seu compte en les reivindicacions i plataformes per a temes com el Conveni. La CGT seguim proposant que tots els sindicats unifiquem una plataforma reivindicativa. Encara que alguns han acceptat la congelació salarial, res impedeix que acordem una plataforma social encaminada a millorar les nostres condicions de treball en jornada, ritmes de treball, drets socials, etc.
• La plantilla no pot seguir sent només espectadora del que fem sindicats i empresa en matèries com l'ERO o el Conveni. Menys encara pot ser que tinguem por que es negociï perquè podem perdre més coses. És necessari recuperar la participació de la plantilla en el que ens afecta, amb assemblees unitàries i mobilització. Aquesta és la manera de negociar un conveni per a guanyar i millorar les nostres condicions de treball.
• Si l'empresa ha venut 3000 cotxes més dels previstos, no només s'han de reduir els dies d'octubre, s'han reduir del total de l'ERO. La CGT l'hi hem plantejat a l'empresa. Però els qui han acceptat l'actual ERO han d'impedir que l'empresa segueixi jugant amb el calendari al seu antull.
• Menys encara podem acceptar que mentre s'estigui aplicant un ERO es faci venir a treballar a ningú en caps de setmana. Per això esperem que el grup anònim que està demanant vaga per als dissabtes, doni suport amb una nombrosa participació quan convoquem la vaga la CGT.
• Qui ens van vendre un futur de 800.000 cotxes/any, ara reconeixen que el mercat de l'Auto no pot absorbir més del 60% de la capacitat productiva en el món. Però clar, ens diuen que la solució és empitjorar els nostres sou i treballar més (CEOE)
• Qui es creuen que treballant més i cobrant menys sortirem de la crisi, tan sols ajudaran a que els rics segueixin sent més rics i els treballadors/es més pobres. L'única sortida de la crisi és repartir el treball i la riquesa: 35 HORES SENSE REDUCCIÓ DE SALARI, RITMES DE TREBALL HUMANS I DRETS SOCIALS EN UN CONVENI BO PER A LA PLANTILLA.
Per a defensar aquestes qüestions a nivell General la CGT convoca un dia de mobilització general a Catalunya amb manifestació el 31 d'octubre a Sant Boi de Llobregat.
Seccions Sindicals CGT Grup Seat