Acord de Nissan amb UGT i CCOO per l’expedient temporal que afecta 1948 treballadors/es
Els sindicats UGT i CCOO van arribar a un acord el 30 de setembre amb la direcció del grup automobilístic Nissan per tirar endavant l'expedient de regulació d'ocupació (ERO) temporal que ha presentat la companyia i que afectarà 1.948 treballadors de les plantes de Barcelona i Montcada i Reixac. Els sindicats USOC i CGT s'han oposat a aquest acord perquè no consideren que l'ERO sigui necessari ateses les càrregues de treball futures. L'ERO serà efectiu de l'1 d'octubre al 31 de març, i en queden exclosos els treballadors més grans de 53 anys.
Nissan complementarà el sou dels treballadors afectats fins al 90% i fins al 100% en el cas de les dues pagues extres pendents i el complement de l'estiu, segons fonts sindicals. L'empresa s'ha compromès també a realitzar una formació mínima de 15.000 hores a un mínim de mil treballadors, però l'haurà de concretar abans del 10 d'octubre.
Informe de la Secció Sindical de CGT Nissan sobre la 4ª REUNIÓ DEL PERÍODE DE CONSULTES FINAL
El 30 de setembre va tenir lloc, la 4ª reunió del període de consultes de l'ERO de suspensió de contractes presentat per NISSAN, (expedient 2375/09). Des de la primera fins a l'última reunió des d'aquest sindicat, hem reclamat arguments sòlids, que demostressin la necessitat d'aplicar o no, dies de no producció. Que en cap moment s'han presentat.
En aquest període de consultes, en cap moment per part dels sindicats signants d'aquest expedient (CCOO i UGT), s'ha posat en dubte la necessitat d'aquesta regulació. L'enfocament d'aquesta negociació s'ha basat únicament a representar un circ, per a fer creure una lluita, falsa, per a fingir millorar les condicions d'aquest ERO, amb la simple intenció de justificar la ratificació d'aquest expedient.
Per aquest motiu han arribat a un acord en els següents termes:
· Acordar un ERO temporal per a l'afectació de 53.596 jornades de treball persones 428.768 (hores)
· Realitzar una formació per a un mínim de 1.000 treballadors de no menys de 15.000 (hores)
· Les condicions econòmiques seran les mateixes que en els 2 ERO anteriors amb l'abonament íntegre de les pròximes pagues extraordinàries i borsa d'estiu.
També "s'acorda" convocar a la representació dels treballadors per a tractar els temes de modificació d'equilibrat (X-83) i hores extraordinàries. Màxim de 38 jornades de regulació per als treballadors de línies conjuntes i X-83 i 30 dies per als treballadors de les línies de X61 i X11M. No es regularà als treballadors de 53 anys o més. S'informarà prèviament al Comitè d'Empresa de la programació setmanal i a cada treballador per escrit de la seva afectació individual.
És vergonyós, que des dels defensors dels treballadors existeixin, postures que en lloc de representar i defensar als que els han triat, acatin les postures de la multinacional i permetin una nova volta de rosca en base de reduir els costos salarials de l'empresa a costa de l'atur dels afectats.
Fa un any que els treballadors de NISSAN, suportem un ERO després d'un altre, 3 temporals i 3 d'acomiadaments, amb una reducció de plantilla que més aviat sembla una desmantellament que una aposta de futur.
Aquest últim ERO no és més que la permisibilitat a la Direcció de tenir una nova mesura de flexibilitat, barata per a l'empresa i cara per als treballadors, que disposarà dels dies acordats per a no pagar el salari dels seus empleats.
Tenim un futur amb un ERO assegurat, això si:
· No s'han compromès a que no es vagin a realitzar hores extraordinàries.
· No s'han compromès a realitzar formació a tota la plantilla.
· No s'han compromès a garantir que es gaudeixin els dies de descans per productivitat i floting.
Ara es formarà la taula de seguiment del Pla Industrial per 3 sindicats (CGT n'està exclosa). Quin serà el seu objectiu?