Stop Pujades fa una convocatòria el 16 de setembre per exigir a l’ATM les clàusules secretes de la T-Mobilitat
Stop Pujades fa una nova convocatòria dimecres 16 de setembre, a les 18.45 h, al Jardinets de Gràcia (Barcelona), per exigir a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) les clàusules secretes de la T-Mobilitat.
Abaixar tarifes i blindar una T-Mobilitat 100% pública és l'única manera de vetllar per la mobilitat sostenible i popular.
Stop Pujades, plataforma d’entitats i persones usuàries per la defensa del transport públic i la reducció de tarifes, continua les mobilitzacions. Malgrat la històrica congelació tarifària del 2015 forçada per les mobilitzacions populars, el preu del bitllet segueix sent massa elevat.
Els increments tarifaris anuals ocorreguts des de fa més d’una dècada s'han justificat amb el greu forat econòmic de l'ATM i els principals operadors, com TMB. Aquests ens públics (però de pràctica opaca, pressupostos ocults i desproporcionats consells d'administració) han sofert una pèssima gestió, que ha desencadenat un deute de 540 M€.
D'això se'n va aprofitar CaixaBank, que amb l'ajuda de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat va rescatar l'ATM a finals de l'any passat, i així es van incrementar els interessos i la dependència d'aquest consorci públic cap a l'entitat financera. Pocs dies després de publicar-se aquest refinançament, va sortir la notícia que la T-Mobilitat s'adjudicava a la unió temporal d’empreses (UTE) liderada per CaixaBank.
La T-Mobilitat serà un nou sistema d’accés al conjunt de serveis per a la mobilitat de tot Catalunya basat en una única targeta electrònica. Aquest nou sistema implica modificar la tecnologia, les tarifes i la gestió del transport públic, i qui l’utilitzi ja no adquirirà títols de transport, sinó que n’adquirirà el dret d’ús.
Si bé la T-Mobilitat és avantatjosa en molts aspectes, el projecte presenta massa interrogants sobre els drets de la ciutadania en general (protecció de les dades personals, preu del servei, compensació milionària a la UTE si el projecte no tira endavant o no hi ha prou demanda del servei...) i s’ha gestat de manera totalment opaca; només les mobilitzacions populars han fet possible que es publiqui parcialment (conté clàusules de confidencialitat absoluta) el contracte signat.
Per tot això i altres greuges en l'àmbit del transport públic de Catalunya, el passat mes d'abril es va celebrar el 1r Congrés en Defensa del Transport Públic, que va aplegar persones i col·lectius de tot el país per establir les bases d'un nou model de transport públic a Catalunya. En aquest context, s'emmarca la convocatòria de demà d'Stop Pujades, amb la qual exigeix:
- Una T-Mobilitat de propietat i gestió públiques, 100% transparent, que afavoreixi l’ús del transport públic i que no es basi en la captació de dades personals.
- I una rebaixa immediata dels preus del transport públic.
Barcelona, 15 de setembre de 2015
#stoppujadestransport
http://stoppujadestransport.blogspot.com.es/