CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

CGT desconvoca la vaga a ADIF i RENFE prevista pel 18 de desembre

Dimecres, 16 desembre, 2015

CGT DESCONVOCA LA VAGA A RENFE I ADIF

CGT ha decidit desconvocar la vaga d'avui dia 18 de desembre en les empreses Renfe i Adif, després de signar un preacord de conveni a Adif a la vora de la mitjanit. En aquest preacord s'ha pactat una oferta pública d'ocupació d'entre 200 i 300 llocs de personal operatiu i tècnics, s'han consolidat 80 llocs de treball que estaven en l'aire de personal provinent de l'extinta empresa Feve ,s'han instaurat les jubilacions parcials amb contractes de relleu, que garanteixen el començament d'un cicle de rejoveniment de plantilla amb ocupació digna i s'ha engegat la integració en les categories existents de la resta de personal de Feve durant l'any 2016.

Encara que és insuficient, ja que les necessitats de personal les quantifiquem en milers d'ocupacions necessàries en diversos anys, sí hem valorat positivament el que suposa el començament de la reversió del cicle de destrucció de llocs de treball dignes en les empreses públiques ferroviàries. En el cas d'Adif, l'última Oferta Pública d'Ocupació es va dur a terme l'any 2010, i durant 5 anys hem sofert una constant sagnia de llocs de treball, mitjançant jubilacions i processos d'acomiadaments col·lectius sense cap taxa de reposició.

En el cas de Renfe, CGT de moment no ha subscrit el preacord de conveni que van dur a terme els sindicats majoritaris, que estem valorant.

Des del Sector Federal Ferroviari de CGT volem agrair les nombroses mostres de suport d'usuaries del ferrocarril en tot el país, amb les que participem activament en multitud de plataformes de defensa del ferrocarril públic i social, i demanar comprensió i disculpes a tos aquells que hagin sofert molèsties pels anuncis de convocatòria de vaga. És una molèstia, puntual i molt difuminada amb uns serveis mínims del 75% necessària per acabar amb les que pateixen diàriament, a causa de l'espoli al que ha estat sotmès el ferrocarril públic, de forma molt intensa durant els últims anys.

Seguirem lluitant en l'àmbit laboral i en l'àmbit social per aconseguir la suficient ocupació digna en les empreses públiques, que garanteixi un servei públic eficaç, eficient, racional i viable per a tota la societat.

18 de desembre de 2015

Sector Federal Ferroviari de la CGT

http://www.sff-cgt.org


18-D: CGT VAGA A RENFE I ADIF
Contra la reforma laboral en el ferrocarril

El divendres 18 de desembre, CGT té convocada una vaga de 23 hores a Renfe i Adif, amb l'objectiu d'incidir i millorar el conveni col·lectiu que previsiblement serà signat en aquesta setmana. Fins al moment, les últimes propostes no s'ajusten a les nostres reivindicacions, i solament la pressió dels ferroviaris i ferroviàries aconseguirà millorar-les.

Que aquesta vaga tingui un seguiment massiu serà determinant per aconseguir plans d'ocupació i convenis que garanteixin la viabilitat i estabilitat de les plantilles.

Des de CGT considerem que solament els ferroviaris tenim la capacitat de revertir la perillosa situació en la qual es troben les plantilles de les empreses públiques Renfe i Adif, i estem convençudes que lluitar i recolzar la convocatòria suposarà el principi del final de la deriva privatitzadora i de l'entrada en un cicle de precarització de l'ocupació pública, paral·lel a la precarització del servei públic ferroviari.

Després de mesos de reunions, intensificades en les últimes setmanes, CGT s'ha bolcat en propostes concretes que recollissin en conveni els aspectes principals que portem reivindicant, alguns des de fa anys, com la integració del personal de l'extinta FEVE, nous ingressos que garanteixin la viabilitat de les empreses i el rejoveniment de plantilla, mitjançant contractes de relleu o similars.

En el cas de Renfe, CGT no assumirà un pla d'ocupació que obre la porta a la precarietat i la inestabilitat, sense concretar nombre d'ingressos, amb tot tipus de contractes i amb salaris fins a un 30 % menys. No anem a assumir les imposicions de les organitzacions empresarials i dels mercats que exigeixen beneficis a costa d'empitjorar les condicions laborals, en definitiva el conegut eslògan empresarial de “treballar més per guanyar menys”. És un pla de recursos humans que estén i normalitza la precarietat, en una empresa pública que hauria de ser generadora d'ocupació de qualitat i estabilitat, com a garantia de viabilitat i continuïtat.

En el cas d'Adif, si bé s'aposta per oferta pública d'ocupació i es garanteix l'ingrés d'un nombre important de treballadors i la consolidació dels considerats per Adif “Indefinits no fixos”, encara falta concretar importants qüestions sobre diversos aspectes de conveni.

En qualsevol cas la decisió que prengui CGT serà la decisió que prenguin els afiliats, de forma directa i democràtica en les diferents assemblees convocades durant aquests dies.

Sector Federal Ferroviari de la CGT

http://www.sff-cgt.org


VAGA EN EL SECTOR FERROVIARI EL DIVENDRES 18 DE DESEMBRE

Després d'una anàlisi dels processos negociadors i els últims preacords signats, els afiliats i afiliades de CGT hem decidit convocar vaga de 23 hores el dia 18 de desembre en les empreses Adif i Renfe.

Durant tot el procés negociador hem apostat per la unitat d'acció sindical i canalitzar la pressió necessària en un moment social i polític com l'actual, a través dels Comitès Generals d'empresa.

Estem proposant ocupació de qualitat amb estabilitat i drets, suficient com per reposar els llocs de treball destruïts en els últims anys, perquè es recuperin totes les càrregues de treball que segueixen subcontractant-se i als treballadors ferroviaris precaritzats que estan en aquestes empreses.

Seguim insistint en la necessitat d'instaurar les jubilacions parcials als 61 anys amb contractes de relleu.

Continuem defensant la necessitat d'integrar de forma real a tota la plantilla d'Ample Mètric a Renfe i Adif, en les categories existents i en igualtat de condicions.

Seguim exigint una solució per a la plantilla de Canal de Venda a Adif, i defensant la necessària presència de personal suficient en tot el ferrocarril.

Fins al moment, l'única cosa que tenim és l'obertura de portes a la destrucció de llocs de treball de qualitat, per anar substituint-los per llocs de treball precaris, a través de la contractació directa ( tal com reflecteix l'acta de preacord signat per UGT i Semaf a Renfe) amb contractes de tot tipus, fins a becaris, dilatació desmesurada en el temps dels períodes de permanència en les categories ( molt difícil que gran nombre de treballadors surtin de les noves categories de “pre- entrada” amb contractes parcials, temporals i amb salaris entre el SMI i el mileurisme). En qualsevol cas i per a una gestió ètica i rigorosa de la necessitat de treball en tota la ciutadania, cal establir mecanismes de control estricte de les borses d'ocupació que en el 2016 es formaran.

A Adif encara no hi ha preacord i confiem que quan es doni, estigui inclòs en el mateix un pla d'ocupació que restitueixi els llocs de treball destruïts en tots els serveis, i que asseguri la viabilitat i la internalització de càrregues de treball i treballadors que dia a dia segueixen dessagnant l'empresa. A més s'ha d'afrontar ja, la integració del personal d'Ample Mètric, donar solució a la situació del personal denominat per Adif indefinit no fix i la viabilitat de la plantilla de Canal de Venda.

Des de CGT entenem que és normal que els que veuen el ferrocarril com un assumpte merament de mercat, vegin així també als treballadors i treballadores, i com un producte més d'intercanvi els tractin, però en honor a la realitat, algunes organitzacions haurien d'abandonar l'adjectiu de “sindicals” i canviar-ho per “balsàmiques”.

Assumeixen com a normal el que fa uns anys era un escàndol, són les mateixes que veien precaris els sous mileuristes el 2007 i avui veuen magnífic que un salari digne es reparteixi entre tres treballadors, treballant més i sense drets. “Cal treballar més i guanyar menys” deia algun líder empresarial fa uns anys, avui això ho fan seu els signants d'aquest tipus d'acords precaritzadors, per desgràcia instaurats ja a l'empresa pública.

Hi ha motius per recolzar la mobilització: quan la precarietat i la inestabilitat entra per la porta d'una empresa, s'acaben rebaixant les condicions de tota la plantilla, i no al contrari. Tots els nostres afiliats, simpatitzants i delegats anem a doblar esforços per explicar en profunditat a la plantilla els preacords a Renfe, i la marxa de la negociació a Adif. CGT està a la disposició de totes les ferroviàries conscients de la realitat i cansats d'Organitzacions "balsàmiques" al servei dels ”mercats”.

PER L'OCUPACIÓ DIGNA!

VAGA EN EL SECTOR FERROVIARI EL 18-D.

Sector Federal Ferroviari de la CGT

http://www.sff-cgt.org

Attached documents