La plantilla del Metro de Barcelona considera els serveis mínims del 24 de febrer ‘un sabotatge institucional al dret a vaga’
Els serveis mínims decretats per la Generalitat de cara a la jornada de vaga d'aquest dimecres suposen un 65% del servei normal en hora punta i un 45% la resta del dia.
Jesús Rodríguez / Directa / 23-02-2016
El Departament de Treball de la Generalitat ha incrementat els serveis mínims per a la jornada de vaga del dimecres 24 de febrer al Metro de Barcelona. Més de la meitat de la plantilla no podrà fer vaga encara que ho vulgui, com a conseqüència d'aquest decret d'urgència signat poques hores després que John Hoffman, conseller delegat del Mobile World Congress, es mostrés “molt decebut” i “enfadat” per la vaga. D'aquesta manera la Generalitat imposa un servei d'obligat compliment que arriba fins al 65% de les freqüències de pas habituals en hora punta i a un 45% la resta de la jornada. “Això és un sabotatge institucional al dret a vaga”, ha explicat un portaveu del sindicat CGT, majoritari entre la plantilla del transport suburbà.
La resolució governativa arriba després que el personal del torn del matí hagués finalitzat la jornada laboral. El Govern català ha signat el decret després de rebre un informe de la Secretaria d'Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat on s'informa de "la congestió en les principals vies de la ciutat de Barcelona, principalment a les zones de la Fira", en referència a la primera jornada de vaga. També han estat "decisius" un informe de la Directora del Pla Director de Seguretat Mobile World Congress i una resolució de Declaració d'episodi ambiental de contaminació. Segons la Generalitat la vaga al Metro ha suposat un increment de particules contaminants a l'aire de Barcelona, com a conseqüència d'un major ús del vehicle particular.
Aquest dimarts, a més, la plantilla d'autobusos urbans també ha fet aturades parcials de dues hores per torn, amb un elevat seguiment malgrat el desmarcatge de CCOO i UGT. Pel que fa a noves mobilitzacions, la plantilla de Metro ha convocat una "concentració-xoriçada" a les deu del matí de dimecres a la plaça de Sant Jaume i la plantilla d'autobusos un escarni a la regidora de mobilitat Mercedes Vidal a dos quarts de sis de la tarda al carrer Palomar amb el passeig de Torras i Bages.
Greuge comparatiu amb els directius
La negociació entre el comitè de vaga i la direcció de TMB està bloquejada des de la passada matinada, i la plantilla assenyala com un dels aspectes més negatius de l'actual situació el “greuge comparatiu” entre les nòmines de treballadors i treballadores incorporats al conveni col·lectiu i els directius fora de conveni.
Óscar Sánchez, portaveu del comitè de vaga, ha afegit, a més, que “les negociacions no s'han trencat pels diners, sinó pels contractes precaris d'una part de la plantilla”. Per contra, Marc Grau, director del Metro de Barcelona, ha explicat que "l'escull principal han estat les condicions econòmiques". Grau és un alt executiu provinent del món de les multinacionals que en el seu propi currículum es defineix com a “enfocat, analític, àgil de ment i estrateg de negoci”, i diu d'ell mateix que és un home “tècnicament potent i qualificat amb un impressionant historial”.
Fonts sindicals asseguren que Marc Grau i la resta de 300 directius de TMB tenen sous que oscil·len entre els 60.000 i els 140.000 euros anuals. L'empresa mai ha donat a conèixer el diner públic destinat a les nòmines de la direcció, al·legant que la Llei de Protecció de Dades no ho autoritza.
* Notícia publicada al web de la Directa
https://directa.cat/actualitat/plantilla-del-metro-considera-serveis-minims-un-sabotatge-institucional-al-dret-vaga
Més informació:
- TWITTER CGT CATALUNYA
- TWITTER CGT BARCELONA
- TWITTER CGT METRO
- Oscar Sánchez. Tel. 650 943 927
- Victoria Rodríguez. Tel. 628 726 313