A Renfe es realitzen mes d’un milió d’hores extraordinàries
Mentre que la taxa d'atur se situa en un 19,4%, segons la EPA, traduint-se en QUATRE MILIONS QUATRE-CENTS CINQUANTA-UN MIL QUATRE CENTS (4.451.400) de desocupats a l'estat espanyol, a RENFE-Operadora es ve realitzant, any rere any, més d'UN MILIÓ D'HORES EXTRAORDINÀRIES, que suposen prop de 700 llocs de treball. Aquest binomi és, alhora que incompresible, absolutament inacceptable, ja que RENFE-Operadora és una entitat pública empresarial que pertany a l'Administració General de l'Estat al dependre directament del Ministeri de Foment.
Més del 50% d'aquestes hores extraordinàries les realitza el Personal de Conducció, circumstància al mateix temps preocupant doncs es tracta de personal directament relacionat amb la seguretat ferroviària. A pesar d'això, a l'Entitat li surten els comptes, ja que els excessos de jornada d'aquest personal surt més rendible que fer noves contractacions, ja que en cas contrari el Ministre, Sr. Blanco, hagués intervingut com així ho ha fet amb els controladors d'AENA.
Aquesta política ens indica que en l'Administració General de l'Estat es permet realitzar milions d'hores extraordinàries, és clar, sempre que resulti més barat que contractar nou personal. Fins i tot RENFE-Operadora assumeix i prefereix pagar les sancions administratives, resoltes per les Inspeccions de Treball per sobrepassar els límits establerts en l'Estatut dels Treballadors de 80 hores a l'any per treballador amb la condició de no contractar personal. Tota una gran política per a afavorir l'ocupació que tanta falta ens fa.
En aquest sentit, des de CGT, com primer pas, ens hem dirigit a la Direcció exigint-li que contracti més personal per a eradicar d'una vegada a RENFE-Operadora els excessos de jornada, aprofitant les convocatòries de l'oferta d'ocupació, havent de prèviament realitzar les convocatòries internes per a garantir la promoció professional.
SFF-CGT