Presentació de CGT Ensenyament Girona el 17 de febrer
PER QUÈ HEM DECIDIT ORGANITZAR-NOS?
“ No debe quedar un solo ser humano a quien el saber –no el semi/saber superficial, sino el verdadero saber- se le niegue por falta de tiempo o de medios”.
Carta de Piotr Kropotkin a Francesc Ferrer i Guàrdia
-Perquè cada vegada som més els membres de la comunitat educativa que denunciem les derives mercantilistes i autoritàries de l’Educació Pública, aquella que per definició ha de ser universal, laica, democràtica, gratuïta i de qualitat.
-Perquè volem una educació de tots i per a tots, tolerant, inclusiva i amb recursos que no s’edifiqui sobre Decrets d’Autonomia de Centres (102/2010) ni Decrets de plantilles (6591 27.3. 2014).
-Perquè volem despertar consciències crítiques, no ensenyar continguts superficials; un saber racional i pràctic a l’abast del poble i no només de les empreses i dels privilegiats.
-Perquè el professorat vol poder expressar-se lliurement a les aules, en els claustres, en els centres. Sense la por de dependre de l’arbitrarietat de les direccions.
-Perquè volem decidir quin model d’educació volem pels nostres fills i pels nostres alumnes, sense retallades ni barracons, amb substitucions des del primer dia.
-Perquè volem un altre model de sindicalisme, una alternativa al sindicalisme pactista i de delegació, transparent i lliure.
Per tot això, us convidem a participar a la presentació de la Secció d’Ensenyament de la CGT de Girona, el dissabte 17 de febrer, de les 10:30 a les 14:00, a l’Ateneu Popular Salvadora Catà de Girona (Plaça Josep Pla, no2).
DIVERSES XERRADES TINDRAN LLOC AL LLARG DE TOT EL MATÍ:
Llorente, Xavier: Ecologia política al segle XXI.
En Xavier Llorente ens explicarà com l’ecologisme ha anat evolucionant des del conservacionisme pràcticament apolític fins a plantejaments alternatius de model social i econòmic, passant per posicionaments simplement reformistes.
L’ecologia política i l’ecologia social parteixen d’anàlisis i arriben a oferir alternatives transformadores que no poden ser menystingudes pels actors polítics, socials i sindicals.
Cárdaba, Marciano: 1936: La classe política davant/enfront la Revolució.
En Marciano ens parlarà de la Revolució de juliol del 36 com a negació de la legalitat. L’estat com a conjunt d’organismes de poder i de control desapareix i sorgeixen nous organismes: Comitè de milícies, Comissió d’abastos, Consell d’economia, expropiacions, comitès locals, tribunals populars, col·lectivitzacions, repartiment de la riquesa i del treball.
Rodríguez, Àngel: Poemes del licàngel.
L'experiència poètica és fruit de la perplexitat i del joc de la imaginació, el sentiment i la reflexió. La poesia no només ha de transmetre una emoció o una imatge, sinó que també ha d'incloure el pensament i moure a l'acció. La poesia d'Àngel Rodríguez, sense deixar de ser lírica està oberta a la problemàtica social.
Molina, Rosalía: Quina educació volem?
En aquest moments on l’educació està en el punt de mira de tothom és quan hem d’estar més ferms per defensar l’educació que volem: Volem una educació pública, de qualitat, laica, coeducadora, democràtica, que afavoreixi l’esperit crític. Defensem el diàleg i la llibertat d’expressió en tots els àmbits educatius. Com podem lluitar per aconseguir-la?
I pots seguir-los a twitter: @CGTenseGi
CGT Ensenyament
http://cgtense.pangea.org/
http://www.facebook.com/CGTENSE
https://twitter.com/CGTEnsenyament