CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Es porta a terme un viatge reivindicatiu a l’Arboç el 10 d’abril convocat per la Plataforma en Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat

Dilluns, 12 abril, 2010

Rail de protesta de Reus a l'Arboç

Una trentena de persones van participar en un viatge per reclamar millores ferroviàries

11/04/10 - L'Arboç - El Punt - J.Olària

La Plataforma per la Defensa del Ferrocarril Públic i de Qualitat del Camp de Tarragona (PDF) va protagonitzar ahir 10 d'abril una jornada reivindicativa. Demanen que es faci un intercanviador d'eixos a l'Arboç. Aquest intercanviador permetria una continuïtat de l'alta velocitat provinent de Barcelona amb les línies convencionals fins arribar a Tarragona. Per tal de demostrar que calen solucions com aquesta, la PDF va agafar un tren ahir a les nou i deu del matí a Reus en direcció a l'Arboç. El trajecte va durar poc més d'una hora, fent el transbord corresponent a Sant Vicenç de Calders. La marxa la van iniciar unes quinze persones, però se n'hi van anar afegint al llarg del recorregut.

L'hora de viatge en tren va servir de sobres per mantenir tertúlies sobre temes ben diversos. Els integrants de la plataforma parlaven, durant el primer tram del trajecte, de l'estat del ferrocarril, de la mala comunicació amb determinats punts del territori i del preu dels bitllets. A mesura que van anar avançant en el viatge, van anar derivant cap a altres temes com ara el temps, la programació televisiva o el Madrid-Barça. A Sant Vicenç de Calders tocava transbord. Un cop reunida tota la comitiva de la PDF, es va fer un primer manifest informal dels motius del viatge i, tot seguit, el canvi de tren per anar cap a l'Arboç. Al final del trajecte els esperava l'alcalde, que va rebre la trentena de membres de la plataforma i va mostrar el seu suport a la causa de la PDF. Després dels parlaments i un petit piscolabis, calia tornar.

La sortida de l'Arboç estava prevista a dos quarts menys dos minuts de dotze, arribant a Sant Vicenç a tres quarts menys cinc de dotze. El tren, que venia de Barcelona, no portava retard i es va arribar d'acord amb l'horari previst. Part de la comitiva va baixar corrents del tren per intentar agafar el que sortia de Sant Vicenç sis minuts més tard i estalviar-se una hora d'espera a l'estació. La resta va decidir prendre's-ho amb calma i aprofitar l'estona per anar al bar a fer balanç de la jornada. En tornar a pujar al tren, els integrants de la plataforma van poder constatar una de les reclamacions de molts usuaris del ferrocarril: la falta de seients. Cap membre de la PDF va poder seure, igual que molts dels usuaris, que van quedar sorpresos de veure pujar un grup de gent amb adhesius i volants. El viatge de tornada va servir per intercanviar opinions sobre l'estat del ferrocarril tant amb els usuaris com amb el mateix revisor. Durant els vint minuts que es tarda entre Sant Vicenç i Tarragona es va comentar l'estat de les línies de tren de les comarques de Ponent i les reivindicacions de la PDF.

Un intercanviador d'eixos a l'Arboç

La reivindicació que la PDF volia que quedés clara ahir era la instal·lació d'un intercanviador d'eixos. Segons la plataforma, es podria donar continuïtat a l'alta velocitat provinent de Barcelona amb les línies convencionals fins a Tarragona sense ni tan sols baixar del tren. A través d'un intercanviador de vies, els trens provinents del nord podrien passar de l'alta velocitat a les línies convencionals amb el tren en marxa. La PDF va fer incís en el fet que, tot i que l'Arboç està més a prop de Tarragona que de Barcelona, els arbocencs es veuen obligats a mirar cap a la ciutat comtal, ja que hi estan més ben comunicats. La plataforma també va deixar clar que es tracta d'una obra que costaria una inversió mínima i que aprofita les infraestructures que ja existeixen.

>>> Article extret del diari El Punt