La Secció Sindical de CGT al Metro de Barcelona torna a exigir la congelació de les tarifes del transport públic
LA CGT TORNA A EXIGIR LA CONGELACIÓ DE LES TARIFES DEL TRANSPORT
La CGT com a organització anarcosindicalista, fa molts anys que lluita per un transport públic assequible per a tothom i de qualitat. Aquesta lluita va des del sector ferroviari (RENFE, METRO…) fins al transport de viatgers per carretera.
La CGT ha denunciat reiteradament l'abús continuat de les pujades dels títols de transport i, concretament la CGT de Metro portem molt de temps reclamant i exigint tarifes socials adequades per a tots els treballadors/es.
La CGT rebutja de ple i amb rotunditat la pujada tarifària que ha aprovat l’ATM (un 2% d’augment tarifari de promig) on es castiga els títols més utilitzats com és la T-10, que tindrà un cost de 10,20€. Això representa una pujada molt per sobre de l'IPC previst que va ser de l'1,2% el mes de desembre.
No deixa de ser curiós que un partit polític, com és Bcn en Comú, hagi fet aquesta pujada quan, no fa gaire temps, estava posicionat en contra i defensava les reduccions en el preu del títols de viatge.
També és curiós que l’argumentació per a fer la pujada de preus sigui exactament la mateixa que van utilitzar els seus antecessors Xavier Trias (alcalde de Barcelona per CiU) i Joaquim Forn (Regidor de mobilitat i president de TMB per CiU): La reducció de les subvencions per part de l'Administració Central.
Des de la CGT de Metro hem reiterat que el sobredimensionament de Directius i el seu cost salarial no ajuda gens a millorar la gestió econòmica de Metro.
Igualment la manca de visió social del transport públic de viatgers porta, des de fa uns anys, a tenir una empresa com és el Metro molt més propera a una empresa de marqueting o de publicitat i no pas a una explotació ferroviària on es transporta viatgers.
Des de la CGT entenem el transport de les persones com un dret que ha de ser socialment sostenible per a les Administracions. Un dret on els treballadors/es puguin accedir amb qualitat i sense abusos per part d'aquells que actualment estan gestionant l'ATM: Un partit polític, Bcn en Comú, que juntament amb la connivència del PSC i l'antiga CiU fan la mateixa política.
Una política que es diu:
* Manteniment de les cúpules directives que no han gestionat els recursos de l'empresa de cara a afavorir els ciutadans que viatgen en Metro i millorar la qualitat.
* Manteniment de l'opacitat en tot el que es refereix a sous dels directius. Aquest punt s'ha començat a invertir, no gràcies a l'actuació de l'alcaldessa Ada Colau i a la Mercedes Vidal (Presidenta de TMB) sinò arrel d'una demanda interposada per la CGT, que juntament amb la pressió d'altres col.lectius s'han vist obligats a revertir aquesta situació amb un portal de transparència.
* Manteniment i renegociació a l'alça de contractes milionaris amb entitats financeres i empreses com Caixabank, Indra, Fujitsu i Moventia on deixaran, probablement, a les seves mans el futur del transport públic.
És en aquest escenari on els gestors del transport públic a Barcelona i Àrea Metropolitana aposten per la continuïtat de les mateixes polítiques que en el seu dia van fer el PSC i CiU i que Bcn en Comú tant va criticar.
Des de la CGT manifestem el nostre rebuig a aquestes polítiques neoliberals en les que els treballadors som la classe més castigada.
Exigim, com sempre hem fet, que el transport públic sigui de qualitat:
* Inversió en Plantilla, que és la que realment dona servei al ciutadà.
* Inversió en Infraestructures per augmentar els quilòmetres de via en un Metro convencional i no faraònic. Un Metro al servei del ciutadà i no pas un “aparador” de cara a l'exterior on alguns directius es posin medalles i malbaratin uns recursos que al final, entre d'altres coses, fan que augmenti el preu dels Títols de viatge.
* Inversió en millores del material rodant (trens) i del seu manteniment.
Des de la CGT de Metro exigim i reivindiquem un Transport Públic que sigui realment una empresa que transporti viatgers i que no es dediqui a d’altres camps que no corresponen a una veritable empresa pública de Transports de viatgers.
Exigim que Bcn en Comú, culpable d'aquesta pujada de Tarifes, rectifiqui i retorni a la congelació i revisió a la baixa dels Títols de viatge més utilitzats. No és admissible una justificació com la reducció de subvencions de l'Administració Central, quan a Metro hi ha estructures més que duplicades que comporten unes despeses que directament afecten a l'usuari de manera negativa.
Tampoc és admissible la quantitat que dedica Metro a publicitat i a màrqueting. Des de la CGT de Metro exigim que Bcn en Comú argumenti aquestes despeses de diners públics que van a parar a mans privades.
És inadmissible que Metro tingui empreses externes contractades, dedicant una gran quantitat de recursos i que es podrien reduir i millorar en qualitat si ho fes personal de Metro.
Totes aquestes despeses que els actuals Gestors del Transport Públic de Barcelona dediquen a malbaratar-lo, fora de la pròpia empresa, podria perfectament dedicar-lo a no incrementar les Tarifes i a possibilitar la reducció.
Tot això té un nom: Gestió. Una bona gestió que actualment creiem fermament que no s'està fent i que comporta tenir un Transport amb tarifes abusives i amb una qualitat del servei més que millorable.
No ens cansarem de denunciar públicament tot l'abús que fan els polítics a les classes treballadores, no propiciant un Transport de qualitat i a baix preu.
Des de la CGT de Metro animem a tots els ciutadans a que exigeixin un Transport Públic sostenible i amb una gestió honesta que vetlli pel benestar de tots nosaltres: treballadors, usuaris i ciutadania.
LLUITAR ÉS VÈNCER!!!
Secció Sindical CGT Metro Barcelona
http://www.cgtmetro.org/
@CGTmetroBCN
https://www.facebook.com/Sección-Sindical-CGT-Metro-312028882183659/