CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Les línies 9 i 10 del Metro de Barcelona en greu situació per avaries

Divendres, 13 agost, 2010

La CGT del Metro de Barcelona informa dels motius de la degradació del servei en les línies 9 i 10 del Metro des de les 10.22 hores del dimecres 11 d'Agost i sense data per a la seva normalització.

La CGT del Metro, com sindicat més votat en l'Empresa i per responsabilitat davant tots els passatgers que utilitzen aquest mitjà de transport públic, vol denunciar la GREU SITUACIÓ en que es troben les línies 9 i 10 de la xarxa de metroxarxa del Metro. El dia 11 d'agost, al voltant de les 10:22 hores, el servidor informàtic que controla el sistema de conducció automàtica (A.T.C.) de les línies 9 i 10 va caure per una avaria que està afectant tant a la xarxa de servei com a la d'emergència. En aquests moments la Direcció de les línies automàtiques és incapaç de solucionar l'avaria, havent de recórrer a tècnics francesos a qui encara estem esperant.

Quan es va inaugurar, per qüestions polítiques, la línia 9 en el mes de desembre de l'any passat, la CGT ja va denunciar que la improvisació, l'estalvi econòmic en qüestions tècniques (no existeixen semàfors, no hi ha localitzador de trens, no hi ha A.T.C., etc.) i l'estalvi de més de 2/3 en plantilla operativa, farien inviable que els trens funcionessin amb conductor en cas d'avaria i exactament això és el que està passant ara, però no és la primera vegada.

Des de l'engegada de les línies, més d'un 35% del temps de servei les línies han estat desocupades o amb serveis parcials i restringits, la qual cosa és una barbaritat, conseqüència d'una aposta equivocada per l'automatització total que aquesta Direcció de l'empresa és incapaç de mantenir per a donar un servei satisfactori als ciutadans i per la qual cosa NINGÚ DEMANARÀ RESPONSABILITATS, com no va haver-hi cap responsable aquesta primavera quan LES RODES DE TOTS ELS TRENS DE LES LÍNIES AUTOMÀTIQUES VAN HAVER DE SER TORNEJADES URGENTMENT PERQUÈ ELS PERFILS ESTAVEN FORA DE LES COTES DE SEGURETAT, A CAUSA DE UN DESGAST ANORMAL QUE PODIA HAVER PROVOCAT ALGUN DESCARRILAMENT.

Per a CGT és vergonyós que el responsable polític del transport de la Generalitat Joaquim Nadal tregui importància a l'afectació sobre la ciutadania de l'avaria en el Metro de Barcelona, declarant que té poca importància “al ser un mes que la demanda és menor”. Això ho declara qui té un cotxe oficial en la porta de la seva casa i el transport públic només ho utilitza en les inauguracions i davant de les càmeres de televisió. Suposem també que si aquesta situació es donés en barris d'alt poder adquisitiu en lloc d'en barris obrers l'actitud de l'empresa i del polític seriosa altra.

CGT considera també desafortunada la declaració per part de Joaquim Nadal que es podria fer una conducció manual dels trens, però que han optat per buscar una solució a l'avaria del sistema informàtic. Si de debò es pogués fer una conducció manual amb totes les garanties de seguretat per al passatge seria una irresponsabilitat per part de l'empresa no fer-lo i buscar arreglar els problemes per les nits quan el metre no aquesta de servei. La CGT afirmem que no es podria realitzar un servei continuat amb conducció manual, sense perill.

Així funciona la Direcció del Metro i la DIRECCIÓ GENERAL DE PORTS I TRANSPORTS DE LA GENERALITAT, responsable de garantir el bon funcionament dels sistemes ferroviaris, NO INTERVÉ, NI INTERVINDRÀ a causa del color polític dels responsables del METRO.

CGT-Metro Barcelona