Davant la privatització ferroviària CGT dóna la cara
Després de veure el que li ha succeït a AENA, amb la decisió de privatitzar el 49% de l'entitat, els pròxims serem RENFE i ADIF, d'acord amb els plans del Ministre de Foment, José Blanco. Aquesta venda de patrimoni públic, és a dir del patrimoni de tots i totes nosaltres, no solament afectarà a la qualitat i seguretat del servei públic que prestem a ADIF, sinó també a les nostres condicions laborals i al futur dels nostres llocs de treball.
El govern ha decidit rendir-se a les pressions d'això que anomenen “els mercats” i donar-los el que demanen: eliminar els drets socials i laborals, destruir la poca ocupació estable i amb drets que queda, fer-nos treballar mentre ens tinguem en peu, dificultar l'accés a les pensions i privatitzar tot el públic.
No fa falta parlar de les externalizacions que fins ara s'han portat a terme, abans a RENFE, i ara a ADIF en les àrees de Manteniment d'Infraestructura, Estacions, Terminals, Serveis Mèdics i Serveis Tècnics i Administratius amb empreses del Grup INECO, TIFSA, etc…; cada vegada som menys treballadors amb més anys, i se'ns exigeix major productivitat, la realització d'hores extraordinàries a causa de la falta de personal i renuncia als nostres drets.
El que s'acosta és molt pitjor, ara vénen a per la nostra ocupació. El 19 desembre engeguen el Pla de concessions del Ministeri de Foment, que obre la privatització de les infraestructures ferroviàries amb un sistema similar al de les autopistes. TP Ferro té la concessió durant 50 anys per a l'explotació de la línia Figueres-Perpinyà-Le Soler, encarregant-se també del manteniment de la línia, control de circulació i seguretat en la circulació del tràfic ferroviari de viatgers i mercaderies, amb un reglament de circulació particular aprovat pel ministeri de Foment.
Aquesta concessionària, formada al 50% per l'empresa espanyola ACS Dragados i la francesa Eiffage, es converteix en el Segon Administrador d'Infraestructures amb totes les atribucions que la Llei del Sector Ferroviari li permet.
CGT es va oposar en solitari a aquesta Llei, mentre la resta d'organitzacions sindicals van decidir no fer res amb la falsa excusa que es tractava d'una “llei neutra”. Davant aquesta nova agressió de conseqüència impredictibles, CGT torna a plantar cara tant a l'empresa, presentant una comissió de conflictes, com al Ministeri de Foment mitjançant concentracions en protesta contra la seva política de saqueig del patrimoni públic i contra la creació d'aquest primer administrador d'infraestructures privat, que, de moment, arriba fins a Figueres.
Des de CGT us animem a que assistiu el diumenge 19 de desembre a Figueres a l'acte reivindicatiu i en protesta davant la inauguració de la nova línia ferroviària Figueres-Perpinyà-Le Soler, explotada i administrada per una empresa privada.
QUE NO ET PRENGUIN EL QUE ÉS TEU
VINE A LA CGT A LLUITAR PELS TEUS DRETS
SFF-CGT