CGT demana la dimissió del Ministre de Foment José Blanco
Per a CGT resulta intolerable que un conflicte laboral com és el de les i els controladors aeris s'estigui resolent mitjançant la seva militarització, la seva acusació per delicte de sedició i fins i tot la previsible petició de l'embargament dels seus béns personals.
CGT va condemnar l'Estat d'Alarma decretat i torna a condemnar la pròrroga d'una situació excepcional com és la de l'Estat d'Alarma. Així mateix, denuncia l'actuació autoritària del govern a l'aprovar decrets-llei per a abolir un conveni col·lectiu o imposar les condicions laborals, i utilitzar-lo com una cortina de fum per a privatitzar noves empreses públiques i treure l'ajuda dels 426 euros als desocupats de llarga durada.
Aquest tipus d'actuació, evidencia la voluntat del govern per resoldre aquest conflicte de forma autoritària i la incapacitat del responsable del Ministeri de Foment per a trobar una solució democràtica a un conflicte laboral, provocant de manera premeditada l'esclat d'un col·lectiu, que independentment d'estar organitzat gremialment per a defensar els seus elevats sous i altres condicions de treball pròpies, està sofrint el mateix assetjament que la resta de la classe treballadora a l'imposar-se les seves condicions laborals mitjançant Decret Llei i sense possibilitat de negociació.
Com a conseqüència d'aquesta conducta i de la previsible extrapolació a altres conflictes laborals semblants, CGT demana la dimissió del ministre José Blanco.
El problema de fons real del conflicte i que aquesta maniobra pretén ocultar al debat públic, és el decret llei aprovat a principis de desembre pel govern per a seguir venent miserablement el nostre patrimoni públic a les seves empreses amigues. Concretament, privatitzar el 49% d'AENA, concedir a empreses privades amigues la gestió dels aeroports per un preu irrisori, deixant alhora el deute dels principals aeroports en mans públiques i desprotegint a aeroports regionals petits de la taxa creuada de la resta de la xarxa, amb el que passaran a ser finançats per la ciutadania.
La privatització dels aeroports espanyols, a més de suposar un frau monumental a tota la població, reduirà profundament els nivells de seguretat aeroportuària i la qualitat de prestació de serveis a les i els passatgers. Les xifres d'aquesta gran estafa ho diuen tot: mentre l'ampliació només de Barajas va costar 8.000 milions d'euros, a les quals cal sumar les del Prat, Màlaga, Alacant i un llarg etcètera, el govern pretén vendre el 49% dels 47 aeroports espanyols per 8.900 milions d'euros. El valor real del 49% d'AENA mai estaria per sota dels 60.000 milions d'euros.
Així mateix, la privatització d'AENA tindrà conseqüències en tots els seus treballadors i treballadores. AENA és una empresa pública amb més de 10.000 treballadors/es, entre els quals es troben els col·lectius de suport a passatgers i companyies, personal de manteniment, senyalitzadors, bombers, personal d'operacions i gestió aeroportuària, administratius, mèdics i ats aeroportuàries i titulats universitaris, entre altres, el que representen el 80% del personal d'AENA.
La privatització suposarà la subrogació dels empleats a una Societat Anònima, i posteriorment a una concessionària, perdent la condició d'empleat públic i la garantia en l'ocupació. Al mateix temps, es privatitza el 30% de les Loteries i Apostes per 5.000 milions d'euros quan produïxen anualment 12.000 milions de beneficis.
CGT denuncia que en tot aquest procés el govern ha aconseguit els seus objectius d'aprofundir en la privatització del sector públic obeint el dictamen dels mercats, dividir a les i els treballadors, impedir la unitat d'acció sindical per a defensar aquestes empreses públiques, posar a tota l'opinió pública en contra dels i les treballadores i tot això sense el més mínim escrúpol per a tirar-se en braços de l'exèrcit obviant les conseqüències que aquest fet pugui tenir en el futur.
CGT seguirà defensant la lluita sindical i social dels i les treballadores contra la privatització i expoli de les empreses públiques.
SECRETARIAT PERMANENT DEL COMITÈ CONFEDERAL CGT
Attached documents