Adif: La situació del col.lectiu de circulació és insostenible
No és nova la situació per la que travessa el col.lectiu de circulació després de setze convenis signats i d'incomptables promeses frustrades que han portat a la situació actual que ens sembla, sens dubte, insostenible pel caire que està prenent en diferents matèries.
Cada vegada que arrenca la negociació d'un conveni o que s'acosten unes eleccions sindicals, són innumerables les iniciatives que s'obren per als treballadors de circulació, des augments salarials molt sucosos passant pel reconeixement de la responsabilitat que comporta el desenvolupament de les seves funcions, fins, fins i tot, accions de mobilitat de caràcter general.
Tot, fet i fet, es queda en paraules buides, quan no és per la ineptitud dels que volen i no poden ni saben, és per la inoperància conscient dels que avalen els posicionaments de l'empresa en contra de les demandes dels treballadors. Així podem recordar com, a hores d'ara, encara segueixen sense abordar les anomenades reivindicacions històriques (nocturnitat-torns-treball en festius-PVD-) sense oblidar-nos de les específiques (6 hores en ctc-sic-primeres-variables-no aptes-penositat - etc).
La signatura del I Conveni d'ADIF va ser una oportunitat perduda per els que només van perseguir sortir a la foto de l'acte. No van voler aprofundir en les matèries que preocupaven als treballadors de circulació i es van despatxar amb el ja famós i minvat complement específic, a més de vendre tot el que ha aconseguit CGT en matèria de PVD fins a aquest moment.
No queda sol en aquestes qüestions la frustració del col.lectiu, a dia d'avui hi ha una profunda bretxa en quant a manca de personal es refereix. Les accions de mobilitat que s'han promogut en els últims temps s'han emmarcat en la "nyap" provincial amb constants, reemplaçaments, cessions, acoblaments irregulars, etc, que han fet que en l'actualitat els desequilibris de personal estiguin fregant el col.lapse a algunes dependències, sobre manera en els PM
Tot això avalat pels qui en els seus comunicats generals exigeixen l'aplicació de la mobilitat a nivell xarxa, quan en la realitat es fan un fart de promocionar els concursos provincials que tants drets conculquen als treballadors.
Aquesta dinàmica es fa inadmissible quan es comprova com augmenten els Kilometros / tren regulats per cada vegada menys personal, el que fa que les càrregues de treball augmentin exponencialment sense que això es vegi reflectit en la productivitat del personal responsable d'aquesta regulació.
Els treballadors que ha ingressat en les dues últimes ofertes públiques d'ocupació en circulació han estat insuficients, no ja només per l'escàs nombre d'ingressos sinó per la gestió que s'ha dut a terme amb aquest personal.
Els que no s'han promocionat a tècnics, amb tot el seu dret, estan cedits en PM reemplaçant a MM.II. sense saber-se molt bé sota quins criteris i els que han tingut pitjor sort porten des del seu ingrés sense poder participar en un concurs de trasllat, tot això gràcies a la trava que suposa la condició imposada pels que han signat l'IC / C dels dos anys d'antiguitat per poder participar en processos de mobilitat geogràfica.
CGT ve defensant històricament que el dret que qualsevol treballador té a la mobilitat tant geogràfica com funcional ha d'anar acompanyat d'una norma flexible i àgil, de tal manera que aquesta s'ha de promoure amb la suficient periodicitat com per poder garantir aquest dret.
Per poder abordar aquest greu problema CGT exigeix que s'emprengui amb la major urgència i la participació del CGE, la promoció d'una acció general de mobilitat en la qual, amb la identificació de totes necessitats en cada dependència, s'aborden concursos de trasllats i ascensos a nivell xarxa possibilitant la participació de tots i cadascun dels treballadors, que reuneixin els requisits exigibles, d'ADIF que vulguin participar-hi.
La cronologia s'ha de començar pels trasllats des dels MM.II (N1-N2-N3,) passant pels factors de circulació, els factors autoritzats, els ajudants ferroviaris, i tot aquell treballador que posseeixi l'habilitació com a responsable de circulació independentment a la DG a la qual pertanyi, a continuació la fase d'ascens per concloure amb una nova OEP que cobreixi totes les vacants que es produeixin en tot el procés de mobilitat que s'abordi.
CGT ja ha començat a avalar diferents accions mobilitzadores per la greu manca de personal (comissió de conflictes al C-3 de Madrid) que no seran les últimes, ja que estem en plena disposició de donar suport a qualsevol tipus de mobilització que els treballadors estiguin disposats a proposar per tal de donar respostes a la xacra contínua que suposa la manca de personal a l'àrea d'activitat de circulació (supressió de descansos-hores extraordinàries-retard en el gaudi de les vacances-dificultat per gaudir dels dies de conveni, etc.
SFF-CGT