CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

La CGT d’Autobusos de TMB descobreix un frau de dos caps i la direcció de l’empresa els imposa una sanció ridícula

Divendres, 14 setembre, 2007

El passat mes de Juliol la Secció sindical de la CGT a Autobusos de Transports Municipals de Barcelona destapava un frau comès per dos caps de la cotxera de Triangle.

El 2 de Juliol de 2007, I. Alcántara, DIT 10, simulava un accident a la cotxera del Triangle entre un autobús de la companyia i el BMW de la seva esposa, per tal de que l’empresa asseguradora contractada per TMB, FIATC, pagués uns desperfectes que no s’havien produït ni a la cotxera, ni per la col·lisió amb un autobús de TMB.

I. Alcántara va intentar que un treballador, afiliat a la CGT, signés un part d’accident per poder cobrir el fals accident. Una vegada que es troba amb la negació del treballador, I. Alcántara, li fa la mateixa proposta a J.M. Mulet, Nivell 10, que si accepta, firmant un fals part d’accident.

Un cop assabentats de la situació, la CGT posa en coneixement el que ha succeït a través del nostre butlletí, Utopia i realitat, a tots i totes les treballadores d’autobusos de TMB. A la vegada, la CGT manté una reunió amb el departament de Recursos Humans per informar del cas i per demanar que es depurin responsabilitats.

Un mes després dels fets, a l’Agost, la direcció de l’empresa no només no ha decidit quina és la sanció que pensa imposar, sinó que a més l’empresa asseguradora FIATC ja ha pagat el 794 euros per la reparació del BMW de l’esposa de I. Alcántara.

Després de una reunió de la CGT amb la FIATC per posar-los en coneixement el que està succeint i amb RRHH de TMB per demanar una resposta als expedients oberts als dos caps de TMB, al mes de Setembre la direcció de l’empresa ha decidit imposar un mes de sanció a I. Alcántara i cap sanció a J.M. Mulet.

Per entendre fins a quin punt és vergonyosa aquesta resolució s’ha de tenir en compte que:
- I. Alcántara és el responsable de la gestió dels accidents de la flota d’autobusos de TMB i, per tant, té una relació diària amb l’empresa asseguradora FIATC.
- J.M. Mulet va ser, en aquell moment, un dels comandaments que van signar l’expedient obert al company acusat sense proves d’haver robat 1’10 euros, acomiadat i que es va suïcidar per aquesta circumstancia, Pablo Díez.
- Els diners que s’ha intentat apropiar I. Alcántara mitjançant aquest frau són diners públics.

Des de CGT volem mostrar la nostra repulsa total a com ha gestionat i resolt aquest cas la direcció de TMB.

Des de CGT demanem una rectificació i una sanció pels dos caps involucrats en aquest cas a la mida de les circumstancies.

Fins que la direcció de TMB no reculi i posi ordre a les seves files directives, aquests tipus d’actuació podran seguir donant se impunement.

La direcció de TMB, a dia d’avui, ha perdut encara més la poca credibilitat que tenia entre els treballadors i treballadores de TMB.

CGT d’Autobusos de TMB

Més informació a www.cgtbus.com