Concentració a Móra la Nova el 2 de juliol contra la precarització del servei ferroviari a la Ribera d’Ebre
CGT CONVOCA UNA XERRADA-COL·LOQUI I UNA CONCENTRACIÓ DE TREBALLADORS/ES I USUARIS/ES DEL FERROCARRIL CONTRA LES PRECARITZACIÓ DEL SERVEI FERROVIARI A LA COMARCA DE LA RIBERA D´EBRE.
El pròxim dia 28 de Juny a les 18.30 h CGT ha convocat una xerrada-col·loqui a la Sala d’Actes de l’Ajuntament de Móra la Nova, amb l'objecte d'informar dels nefastos efectes que la Llei del Sector Ferroviari té sobre la qualitat del servei públic ferroviari i que s'exemplifiquen de forma clara en la precarització continuada del servei públic ferroviari en la Comarca de la Ribera d'Ebre.
La constant privatització del ferrocarril i la clara aposta que des dels poders públics s'està portant a terme cap al tren d'Alta Velocitat, estan condemnant al ferrocarril convencional a un progressiu abandó que estem pagant els usuaris/es i els/les treballadors/es en forma de mal servei, abocat a rendibilitat econòmica en comptes de rendibilitat social.
CGT porta anys lluitant per un servei públic ferroviari, segur, social, sostenible i de qualitat, denunciant i mobilitzant-se contra mesures que suposin precarització, eliminació o privatització del servei.
Enfront d'aquest model defensem:
* Un ferrocarril públic, orientat a les necessitats de la societat.
* Un ferrocarril en el qual la seguretat s'anteposi a qualsevol altre criteri.
* Un ferrocarril sostenible, que garanteixi el respecte al medi ambient com una de les seves principals característiques.
* Un ferrocarril els avantatges del qual reverteixin en el ciutadà mitjançant tarifes assequibles.
* Un ferrocarril que faciliti l'accessibilitat: persones amb mobilitat reduïda, cotxes de nens, bicicletes, equipatges.
I en l'àmbit del Camp de Tarragona i els Terres de L’Ebre:
* Un ferrocarril que garanteixi el dret a la mobilitat, que vertebri veritablement el Camp de Tarragona i els Terres de’l Ebre.
* El manteniment del personal ferroviari, tant en les estacions de les comarques de Tarragona, com en els trens, per a una millor atenció a l'usuari/a en informació, venda de bitllets, seguretat en la circulació, sales d'espera, etc, garantint un adequat nivell de qualitat.
* Una dotació econòmica suficient, que permeti l'adequació dels edificis de viatgers i els serveis prestats als usuaris/es en les línies de ferrocarril convencional de Tarragona.
* L'augment de la freqüència de trens de Mitjana i Llarga Distància i la coherència d'horaris, que permeti una millor vertebració del territori, establint al seu torn una xarxa de rodalia del Camp de Tarragona, que uniria de manera circular per les línies existents en l'actualitat, entre altres Tarragona - Vila-seca - Reus - Alcover - La Plana - Picamoixons - Valls - Salomó - Nulles - Brafim-Roda de Barà - Sant Vicenç de Calders - Torredembarra i Altafulla, triplicant la freqüència en les destinacions de Tortosa, Mora la Nova i Montblanc.
* Reobertura immediata de la línia Reus-Roda de Barà, que, a més de reforçar la xarxa de rodalia abans proposada, permetria connectar eficientment per tren les Comarques de Tarragona amb l'aeroport i l'estació de l'AVE, així com el Baix Gaià, permetent també connectar un By-pass de mercaderies perilloses que en l'actualitat realitzen els trajectes i maniobres pels nuclis urbans de Tarragona.
La decisió de ADIF d'externalitzar la venda de bitllets, informació i atenció a l'usuari a l'estació de Móra la Nova, al que cal afegir la reducció de llocs de treball amb funcions de circulació en l'estació de Sant Vicenç de Calders, és un clar exemple de precarització, que no hem de permetre i que ve a castigar àdhuc més si cap al ferrocarril convencional.
A més de la xerrada-col·loqui, CGT ha convocat, amb el suport de la Plataforma de Defensa del Ferrocarril Públic de Tarragona, una concentració d'usuaris/es i treballadors/es el pròxim dia 2 de Juliol a les 12h a l'estació de Móra La Nova, per a reivindicar un canvi radical en la política de transport ferroviari que ens beneficiï a tots/es.
Finalment informar-vos que des de CGT hem interposat un conflicte col·lectiu contra la externalització de la venda, informació i atenció a l'usuari per a tractar de paralitzar una mesura que en cap cas està justificada.
Des de CGT entenem necessari activar el debat sobre el servei públic ferroviari, un debat que des dels poders públics s'ha robat a la societat i que s'està traduint en una lenta agonia del ferrocarril convencional.
Durant la concentració realitzarem una roda de premsa, pel que convoquem als mitjans informatius a les 12,15 h, per a informar-los de tot aquest procés.
SECCIÓ SINDICAL DE TARRAGONA DE LA CONFEDERACIÓ GENERAL DEL TREBALL (CGT)
Attached documents