CGT Logo

spccc@nullspcgtcatalunya.cat

935 120 481

Reclamar l’actuació de les Mútues

Dimecres, 12 novembre, 2025

Oficina virtual per reclamar per l’actuació de les Mútues

Si no estàs satisfet amb l’atenció que has rebut d’una Mútua d’Accidents de Treball i Malalties Professionals de la Seguretat Social, pots presentar la teva reclamació a través de l’Oficina Virtual de Reclamacions a Mútues d’AT i MP de la Seguretat Social per al control i seguiment de la gestió de les Mútues

Oficina Virtual de Reclamaciones

També pots fer-ho per telèfon trucant al 902 112 651, de 8 a 14 h i de 16 a 18 h.

Aquesta nova manera de reclamar se suma a la que ja existia: presentar reclamacions als formularis que trobes a les finestres d’atenció de cada mútua. 


Per què és útil reclamar

 

Cada mútua té una persona responsable de gestionar les reclamacions i enviar la resposta a la Seguretat Social, que després l’enviarà a qui ha fet la reclamació.

L’Administració només transmet la reclamació sense jutjar ni resoldre, amb l’objectiu de solucionar conflictes ràpidament, sense haver de passar pels processos administratius o judicials, que són més lents.

Les reclamacions s’inclouen en un sistema informàtic de la Seguretat Social, que permet generar estadístiques, localitzar reclamacions, veure tendències i millorar el funcionament de les mútues. Els representants sindicals poden utilitzar aquesta informació per demanar millores.


Com funciona l’oficina virtual

 

Crear accés: La primera vegada, cal demanar una clau d’accés amb el teu correu electrònic. La Seguretat Social te la proporcionarà ràpidament.

Accedir al portal: Amb el correu i la clau d’accés, podràs entrar al portal i començar a omplir la reclamació.

Completar el formulari: El formulari és senzill. Hauràs d’afegir:

    • Les teves dades personals.

    • La mútua objecte de la reclamació (província, població i centre concret si n’hi ha més d’un).

Explicar la reclamació: Hi ha un espai per explicar el motiu de la reclamació i què demanes. Cal que sigui clar, directe i suficientment informatiu perquè l’Administració pugui traslladar-la correctament a la mútua.