La subcontrata de l’Ajuntament de Barcelona del “Bicing” acomiada 13 treballadors, 7 d’ells sense contracte
Una empresa de marketing, Clear Channel, va ser escollida per l’Ajuntament de Barcelona, per gestionar el servei de transport públic de les bicicletes “Bicing”, i Clear Channel ha subcontractat a una empresa, Delfin Group, que segons la seva web, es dediquen al marketing promocional sense cap menció al transport, que és l’activitat que es realitza amb el servei “Bicing”.
La CGT no entenem com l’Ajuntament permet que a qui li atorga la gestió del servei, subcontracti a una altra empresa, la qual cosa ha suposat que les condicions laborals i de seguretat dels treballadors no respectin la llei.
S’està incomplint la normativa de Prevenció de Riscos Laborals, no els hi donen botes i guants de protecció, se’ls hi entrega un sol uniforme que compleix la legislació, i l'uniforme de recanvi no té les senyals fosforescents de seguretat que marca la normativa, tampoc tenen vestuaris per canviar-se ni farmacioles als vehicles. Els remolcs per traslladar les bicicletes són insegurs, les portes s’obren sovint i involuntàriament cauen les bicicletes al carrer i poden produir accidents de trànsit. Es fan servir furgonetes amb intermitents, fars i retrovisors trencats, incomplint el codi de circulació.
Se’ls hi aplica el conveni de publicitat, per poder aplicar salaris més baixos, quan la seva activitat està clarament relacionada amb el transport. I quan els treballadors han començat a voler regularitzar les condicions de treball, l’empresa subcontractada per la contracta de l’Ajuntament de Barcelona ha procedit a acomiadar a 13 treballadors, 7 d’ells sense contracte laboral.
Des de la CGT pensem que l’Ajuntament és responsable de permetre aquesta situació d’irregularitat i no es pot rentar les mans. La fórmula de subcontractar la subcontractació, fomenta la precarització, no pot ser el model que apliqui un Ajuntament que es diu d’esquerres.
La CGT exigim que l’Ajuntament, compleixi els seus propis acords dels Plens municipals respecte a que no pot haver subcontrates d’una contracta. I en aquest cas exigim que l’Ajuntament es faci càrrec del servei totalment, que la plantilla de treballadors de la subcontracta subcontractada passi a formar part d’una empresa pública i gestionada directament per l’Ajuntament de Barcelona, que es readmetin els acomiadats, que s’apliqui la Llei de prevenció de Riscos Laborals i se’ls hi apliqui el conveni que pertoca per la seva activitat, que és el de Transports.
La CGT exigim que l’Ajuntament de Barcelona obri negociacions amb els treballadors de Bicing, es faci càrrec d’aquest servei públic i retiri la subcontractació de la subcontracta de 10 anys.
Secció Sindical CGT Transports Municipals de Barcelona